Szárnyal az Easyjet

Másfélszeresére növelte profitját a szeptember végén zárult üzleti évében az Easyjet. A Ryanair után a második legnagyobb európai diszkont-légitársaság adózás előtti nyeresége 478 millió fontra nőtt az egy évvel korábbi 317 millióról.

Az Easyjet számai semmilyen meglepetést nem okoztak, hiszen az Bloomberg 21 elemzői véleményen alapuló várakozása csupán kétmillió fonttal volt alacsonyabb a kedden közölt hivatalos adatnál. A növekedés hátterében az Easyjet közleménye szerint az áll, hogy a légitársaság gyarapítani tudta vállalati és magánügyfeleinek számát azokon a járatokon, amelyeket a nemzeti légitársaságok a gyengébb megtérülés vagy a veszteségesség okán feladni kényszerültek.

A legfontosabb, legjövedelmezőbb utakon az Easyjet járatsűrítéssel, üzletembereknek szóló kényelmi szolgáltatásokkal és rugalmas jegykezeléssel próbált utasai kedvébe járni. A jövőre vonatkozó kilátásokat az Easyjet vezetői szerint a Ryanair és a brit-spanyol Vueling keltette egyre erősebb konkurenciaharc határozza meg. Ebben az Easyjet tartani szeretné pozícióit, de ez nem egyszerű, hiszen főként a repülőtéri díjak és a korosodó flotta fenntartási költségeinek emelkedése miatt folyamatosan nőnek az egy utashelyre vetített költségeik.

Ebben változást az hoz, ha a megrendelt új Airbusokat üzembe tudják majd állítani. A befektetők mindenesetre díjazzák a vállalatvezetés munkáját és eredményességét, ezt jelzi, hogy a tavalyi 79 százalékos árfolyam-erősödést az idén eddig újabb, 64 százalékos követte, amivel a cég értéke hajszálnyira megközelítette az ötmilliárd fontot.

Carolyn McCall vezérigazgató irányítása alatt tehát prosperál a cég, amely azt tűzte ki célul, hogy az Európa húsz legforgalmasabb repülőteréről évente felszálló, összesen 86 millió utasból minél többet csábítson át magához, elsősorban a hagyományos légitársaságok ügyfélköréből. Ezt célozta a London-Moszkva és a Milánó-Róma járat idei elindítása is.

A légitársaságok utasszállító kapacitása kétéves csökkenés után jövőre végre növekedhet, a 3,8 százalékos becsült plusz is biztató lehet a jövőre nézve. Persze a versenytársak is ráhajtanak majd az utasokra, különösképp a fapadosok körében piacvezető Ryanair, amelynek lesz min javítania, ugyanis előzetes számításai szerint a jövő márciussal záruló üzleti évében öt év után először lesz kénytelen a nyereség csökkenéséről beszámolni. Profitja 500-520 millió euró, azaz 420 millió font környékén lehet. Ennél az Easyjet nyeresége bő tíz százalékkal magasabb.

Easyjet-gép Ferihegyen. Pörögnek a turbinák, felturbózzák a nyereséget
repülőgépek Ferihegyen repülőtér, easyJet.com
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.