Szárnyal az Easyjet
Az Easyjet számai semmilyen meglepetést nem okoztak, hiszen az Bloomberg 21 elemzői véleményen alapuló várakozása csupán kétmillió fonttal volt alacsonyabb a kedden közölt hivatalos adatnál. A növekedés hátterében az Easyjet közleménye szerint az áll, hogy a légitársaság gyarapítani tudta vállalati és magánügyfeleinek számát azokon a járatokon, amelyeket a nemzeti légitársaságok a gyengébb megtérülés vagy a veszteségesség okán feladni kényszerültek.
A legfontosabb, legjövedelmezőbb utakon az Easyjet járatsűrítéssel, üzletembereknek szóló kényelmi szolgáltatásokkal és rugalmas jegykezeléssel próbált utasai kedvébe járni. A jövőre vonatkozó kilátásokat az Easyjet vezetői szerint a Ryanair és a brit-spanyol Vueling keltette egyre erősebb konkurenciaharc határozza meg. Ebben az Easyjet tartani szeretné pozícióit, de ez nem egyszerű, hiszen főként a repülőtéri díjak és a korosodó flotta fenntartási költségeinek emelkedése miatt folyamatosan nőnek az egy utashelyre vetített költségeik.
Ebben változást az hoz, ha a megrendelt új Airbusokat üzembe tudják majd állítani. A befektetők mindenesetre díjazzák a vállalatvezetés munkáját és eredményességét, ezt jelzi, hogy a tavalyi 79 százalékos árfolyam-erősödést az idén eddig újabb, 64 százalékos követte, amivel a cég értéke hajszálnyira megközelítette az ötmilliárd fontot.
Carolyn McCall vezérigazgató irányítása alatt tehát prosperál a cég, amely azt tűzte ki célul, hogy az Európa húsz legforgalmasabb repülőteréről évente felszálló, összesen 86 millió utasból minél többet csábítson át magához, elsősorban a hagyományos légitársaságok ügyfélköréből. Ezt célozta a London-Moszkva és a Milánó-Róma járat idei elindítása is.
A légitársaságok utasszállító kapacitása kétéves csökkenés után jövőre végre növekedhet, a 3,8 százalékos becsült plusz is biztató lehet a jövőre nézve. Persze a versenytársak is ráhajtanak majd az utasokra, különösképp a fapadosok körében piacvezető Ryanair, amelynek lesz min javítania, ugyanis előzetes számításai szerint a jövő márciussal záruló üzleti évében öt év után először lesz kénytelen a nyereség csökkenéséről beszámolni. Profitja 500-520 millió euró, azaz 420 millió font környékén lehet. Ennél az Easyjet nyeresége bő tíz százalékkal magasabb.