Súlyos fogyasztóvédelmi kritika a kormánynak

Az uniós támogatottságú magyar fogyasztóvédelmi központ súlyos tárgyi tévedésnek nevezi a kormány azon döntését, hogy mostantól a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság alá tartoznak.

Az unió támogatta Európai Fogyasztói Központ Magyarország szerint súlyos tárgyi tévedésen alapul az a kormányzati döntés, miszerint a központ működtetésére 2011-től a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot jelölték ki.

A központ csütörtöki közleményében úgy fogalmaz: súlyos ellentét feszül az Európai Bizottság Fogyasztóvédelmi Főigazgatósága és a magyar kormányzat véleménye közt a központ teljesítményét illetően.

Míg ugyanis a Bizottság a megszerezhető legmagasabb minősítéssel értékelte a központ 2009-es működését, az újonnan felállt magyar kormányzat által készített "Nemzeti Ügyek Politikája 2010." fogyasztóvédelmi fejezete kijelenti, hogy az Európai Fogyasztói Központ Magyarország "az Európai Unió országai közül a leggyengébben felelt meg a támasztott követelményrendszereknek".

Leszögezik: az Európai Fogyasztói Központ Magyarország fő feladata a határon átnyúló fogyasztói jogvitákban való tanácsadás és panaszkezelés. Az évi több mint ezerötszáz fogyasztói megkeresést bonyolító központ 2009-ben meghatározó szerepet töltött be a SkyEurope légitársasággal kapcsolatos magyar panaszok rendezésében, a közvélemény tájékoztatásában, illetve a fogyasztók számára a teljes körű jogsegély nyújtásában.

A központ weboldala, 2009-ben elnyerte a Magyar Tartalomipari Szövetség díját, továbbá sikeresen együttműködött mind a magyar békéltető testületekkel, mind pedig az uniós szervezetrendszerrel. Teljesítményét pedig az Európai Bizottság átlagon felülinek minősítette.

Az újonnan felállt magyar kormányzat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot (NFH) jelölte ki a 2011-es évtől az Európai Fogyasztói Központ működtetésére, nem pedig a jelenlegi szervezetet. (A tudósítás nem nevezi meg a jelenlegi szervezetet, de a központ weboldala a hazai szervezetet az Európai Fogyasztói Központok egyikeként mutatja be, egyértelműen uniós hátteret sejtetve.) A döntés hátterében a kormányzat által készített "Nemzeti Ügyek Politikája 2010." fogyasztóvédelmi szakpolitikai fejezetének kijelentése áll - teszik hozzá. E súlyos tárgyi tévedés volt az, amely félrevezette a kormányzat illetékes döntéshozóit, és amely alapján megszülethetett e döntés - áll a aközleményben.

A kormányzati döntésről az Európai Fogyasztói Központ Magyarországnak az NFH adott tájékoztatást, amely szintén téves háttérinformációkon alapult.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország, elsősorban a fogyasztók érdekében, bízik abban, hogy az elkövetkező fogyasztóvédelmi döntések valós információkon és megfelelő alapokon nyugszanak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.