Hatmilliárdért takarít a Stadler a MÁV-nál
Leszerződött második harminc Flirt típusú motorvonata karbantartására és takarítására a MÁV-Start Zrt. A hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos közbeszerzés győztese az egyetlen pályázó, a Stadler Bussnang AG lett. A MÁV személyszállító cége és a Stadler márciusban zárta le a tárgyalásokat. A végleges árajánlat szerint a pályázó a motorvonatok tervszerű karbantartását és tisztítását a szerződéses időtartam végéig, jelenértéken 6,4 milliárd forint ellenszolgáltatásért végzi el.
A MÁV-Start közleménye szerint a tavaly októberben meghirdetett tender részvételi szakaszában a pályázók egy hónapot kaptak a jelentkezésre. A kiírás alapján a harminc évre szóló megbízásra azok pályázhattak, akik vállalták, hogy a vasúti személyszállító cég motorvonatainak 94 százalékát folyamatosan üzemképes, forgalomba állítható állapotban tartják. Ajánlatot azonban egyedül a szerelvények gyártója adott.
A Stadler Bussnang AG pályázatát a MÁV-Start Zrt. igazgatósága, felügyelő bizottsága, valamint az alapító MÁV Zrt Igazgatósága is jóváhagyta. A céggel a szerződést május 7-én megkötötték. Így a MÁV összesen hatvan Flirt motorvonatának karbantartását és takarítását a Stadler Rail Csoport pusztaszabolcsi karbantartóbázisa végzi.
A MÁV és a Stadler még 2006-ban írta alá a szerződést kétszer harminc villamos-motorvonat szállítására. Az első harminc szerelvény megérkezése után - 2007 decemberében - a MÁV a második harminc Flirt gyártására is megbízást adott a svájci cégnek. A Stadler a vonatok leszállítását a szállítási szerződésben szereplő határidőnél két hónappal korábban, az idén januárban kezdte meg.
Legkevesebb hét Flirt kocsiszekrény hegesztése és festése már a svájci járműgyártó áprilisban felavatott szolnoki üzemben valósul meg. A második harminc motorvonat utolsó két egysége várhatóan 2010 februárjában áll forgalomba.