Már a fizetésképtelenség előtt gazdát cserélt a Sólyom

A Sólyom Hungarian Airways Kft. azt megelőzően került a vállaltan offshore státuszú Charity March Jótékonysági Menet tulajdonába, hogy az alkalmazottakkal közölték: nem tudnak fizetést adni nekik. A Sólyom Holding tulajdonosai minderről nem kívántak nyilatkozni.

Az e-cegjegyzek online cégnyilvántartás adatai szerint október kilencedikétől hatályos az a változás, amely szerint a Sólyom Hungarian Airways Kft. a Sólyom Holding tulajdonából a Charity March-hoz került. Mindez azért érdekes, mert egy nappal később, október tizedikén jelentette be egy állománygyűlésen Lucsik János, a Holding ügyvezetője, hogy elfogyott a pénz, nem tudnak fizetést adni. Mindeközben Vágó József ügyvezető rosszullét miatt kórházba került, elérhetetlen volt, s csak másnap, 11-én engedték ki a kórházból. Tizedikén derült ki az is, hogy a Sólyom Holding másik ügyvezetője, Hurtyák Róbert lemondott a Sólyom Airwaysben alig pár napja viselt ügyvezetői tisztéről. Mindez pedig azt jelenti: noha a változást jogerősen máig nem vezette át a cégbíróság, jogilag a bejelentés idején Lucsik János cége már nem volt a Sólyom tulajdonosa.

A bejelentés napján Lucsik János az ATV-ben kifejtette, hogy augusztus óta tudták, visszalépett az arab világból érkező befektető, ugyanakkor azt is elmondta, hogy több más befektetővel vannak folyamatban tárgyalások, köztük arabokkal is. Ugyanakkor azt is elmondta, hogy megítélése szerint akár magyar üzletemberek is a projekt mögé állhatnak, s minden erejükkel azon vannak, hogy ha kisebb léptékű tervekkel, kisebb flottával is, de elinduljon a légitársaság. A cégpapírok szerint amikor erről beszélt, akkor már tudnia kellett, hogy a Seychelle-szigeteki, offshore hátterű Charity March lépett a helyükre. A Charity March mögötti tulajdonos saját bevallása alapján Welsz Tamás, aki – bár Welz-ként – szerepel az Interpol körözési listáján, a panamai hatóságok keresik. Az Index szerint csalás és közokirat-hamisítás miatt. 

Legalábbis elviekben. A Sólyom Holdingban, amely az Airwayst át- vagy eladta a Welsz érdekeltségébe tartozó cégnek, ekkor kettős ügyvezetés volt: Hurtyák Róbert és Lucsik János is cégjegyzésre jogosultak voltak, ám az a cégpapírokból nem derül ki, hogy egyedüliként is képviselhették a céget, vagy csak együtt. Kérdeztük Lucsik és Hurtyák urat is arról, ki írta alá a szerződést, s milyen belső szabályok voltak akkoriban a képviseletet illetően, de egyikük sem kívánt nyilatkozni. Harmadik tulajdonostársukat, a Sólyom Hungarian Airways ügyvezetőjeként ismert, korábban a légitársaság ügyeiben nyilatkozó Vágó Józsefet napok óta nem érjük el, hívásainkra nem reagál.

Lapunk a céget ismerőktől úgy tudja, van esély rá, hogy jövő hét közepén fontos fordulatot is vegyen a cég ügye, ám informátoraink ennél többet nem kívántak elárulni. Hozzátették: az a csapat, amely az engedélyeztetésen dolgozik, változatlanul kitart a cég mellett. Mint fogalmazott, ennek nem a rózsaszín köd az oka, senkinek nem ment el a józan esze. – Aki ismeri a szakmai szabályait, az tudja, mennyi időbe telik megszerezni egy AOC-t. Aki itt dolgozik, az tisztában van vele, mit kockáztat, s azzal is tisztában van, hogy ha nem lesz befektető, akkor elbukja a projektbe az utóbbi hónapokban befektetett munkát – hangzik el egyre több szakmai körökben zajló beszélgetés közben.

A Sólyom Airways-projektet július végén jelentették be, akkor szeptemberi indulással, hat, majd 12, három év távlatában pedig ötvengépes üzemelésről számolt be Vágó József. Augusztus közepén kezdtek el embereket felvenni, majd belefogtak a minősített beszállítói adatbázis felépítésébe is, amelyhez termékkörönként 100-400 ezer forint biztosíték befizetésével csatlakozhattak a cégek.

A Sólyom első engedélye reálisan december közepére lehet meg, potenciális befektetőnek az AOC megszerzését követően érhet valamit a vállalkozás. 

A Sólyom egykori tulajdonosai augusztus 18-án
Vágó Józsefnek (középen) augusztus 18-án, a Sólyom Airways első gépének budapesti bemutatóján még volt oka az örömre
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.