galéria megtekintése

Jobb ott dolgozni, ahol van csúszda

0 komment

S. T.

Relaxációs sziget tévével, kanapékkal, masszázsfotellel és babzsákokkal, arrébb hinta, csúszda, csocsó, tornaterem, játszószoba, kávézó, könyvtár, telefonfülke – mindez akár több millióba is kerülhet. Az irodaház, ahol mindez megvan, ott a tárgyi feltételek adottak ahhoz, hogy szeressenek bent lenni a dolgozók, akik valószínűleg szoktak beszélgetni is egymással, ami közvetve és közvetlenül a cég hasznára válik. Akárcsak a kellemes környezetben tovább időző, vagyis önként tovább dolgozó alkalmazott.

A nagyvállalati kategória győztesének étkezője (GE)
A nagyvállalati kategória győztesének étkezője (GE)
azevirodaja.hu

Az irodai környezet minősége és dizájnja elsősorban az Y és Z generáció számára fontos, állásinterjúk során rendszeresen felmerülő kérdés – tapasztalja Kaszás Helga, aki tapasztalt HR-vezetőként látja a trendek változását. Mint mondja, az egyterű irodák elterjedésével párhuzamosan váltak fontossá a kis közösségi terek. Ilyeneket minden irodaházban fontos kialakítani, hogy a dolgozók el tudjanak vonulni, hogy az intim beszélgetésekre, a pihen­tető, néhány perces kikapcsolódást segítő elvonulásra legyen hely házon belül.

 

A munkakörnyezet minősége a felmérések szerint a második legfontosabb feltétel, bevallottan motiváló tényező, sőt az ismeretségi, baráti körben elismert értékmérő, különösen az Y generáció tagjai körében. A náluk idősebbek, vagyis az X generá­cióba tartozók már árnyaltabban szemlélik a dolgokat, nekik az adott lokáció, a munkahely megközelítése legalább ilyen fontos paraméter, hiszen már családjuk, gyere­keik vannak, akik miatt a ­napi logisztika megterve­zése és rugalmassága nagyobb súllyal esik náluk latba.

Ha a hintára, a ­csúszdára vagy a csocsóra csak díszként tekint a kollektíva, akkor vagy a belsőépítészeti koncepcióval, vagy a munkahelyi terhelés mértékével, a közhangulattal van baj. A dolgozói állomány korösszetételének és egyéb sajátosságainak figyelembevétele, a valós elvárások és igények tisztá­zása fontos a tervezés előtt.

A 2010 óta minden évben meghirdetett Év irodája versenyre az adott évben kialakított (tehát nem feltétlenül akkor épült) irodákkal lehet nevezni, és neveznek is egyre többen, ami jelzi, hogy a munkahelyi miliő fontossága ma már egyre fontosabb ügy.

Mint a versenygazda szakportál, az Iroda.hu sajtófelelősétől, Farkas Tibortól megtudtuk: jól látszik a változás, például az egyterűség térnyerése, azon belül meg az átláthatóság, az üvegfalakkal körbevett vezetői irodák és tárgyalók transzparenciája, hogy az irodai dizájn a brand­építés fontos eleme. ­Kihagyhatatlan ziccer a hangsúlyosan megörökített céges logó, a pozitív üzenetek. Mindezek mellett a cég orientációját, elkötelezettségének irányvonalát más eszközökkel is képes és többnyire akarja is jelezni. Pél­dául ott, ahol biciklitárolók, zuhanyozók és öltözőfülkék is helyet kapnak, egyértel­műen mutatva, hogy a vezetőség számára fontos a munkatársak egészséges életvitelének támogatása.

A több kategóriában is zajló verseny indulóitól, akár nyertek díjat, akár nem, remek ötleteket lehet ellesni, a benevezett irodák mindegyikén profi belsőépítészek, dizájnerek és bútortervezők dolgoztak.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető