Sok szabálytalanságot találtak a Főgáznál

Súlyos fogyasztóvédelmi hibákat nem, de kisebbeket nagy számban talált az energetikai hivatal a Főgáz működésének átvizsgálásakor.

A hivatal a többi közt a szolgáltatás visszakapcsolásának határidejével kapcsolatban tárt fel visszásságokat, vagy az ügyfélszolgálati irodák számát és működését nem találta elégségesnek – minderről azonban nem a hivatal, hanem Németh Szilárd rezsibiztos számolt be. A cégben az állam 49 százalékos részesedést szerzett.

A tájékoztatóra Németh hamarabb kerített sort, mint ahogy az ellenőrzésről szóló határozatot közzétette a hivatal. A Főgáznak 60 napon belül kell orvosolnia a hiányosságokat, a többi közt ügyfélszolgálati irodát kell nyitnia több városban, de biztosítani kell a telefonos ügyintézés törvényi feltételeit is. A Főgázt a fogyasztóvédelmi hatóság is vizsgálta, valamint annak földgázelosztási kft-jét - tette hozzá Németh Szilárd.

Megállapította, hogy január 1-je óta csaknem 630 ezer fogyasztási helyre nem küldtek megfelelő számlaképű számlát, sok helyen pedig nem tüntették fel helyesen az alapdíj összegét. Számos probléma volt a bediktált fogyasztás elszámolásával is. A politikus megerősítette: a rezsicsökkentés folytatódni fog, és továbbra is cél egy olyan közműszolgáltató létrehozása, amely közösségi tulajdonban van. Nemzeti érdeknek nevezte, hogy az Európában legolcsóbb energiához jussanak a magyar családok és vállalkozások.

Emlékeztetett: a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2013-ban több mint ezer hatósági eljárást indított és összesen csaknem 430 millió forintnyi fogyasztóvédelmi bírságot szabtak ki, elsősorban a nagy gazdasági erőfölénnyel bíró villamosenergia- és gázszolgáltatókra. Általában nem szabályszerű számlázás, a ki- és bekapcsolás mikéntje vagy a rezsicsökkentés elégtelen végrehajtása miatt – fűzte hozzá

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.