A nyarunk is rámehet az Orbán–Simicska balhéra

Sok múlik a milliárdos vállalkozón és üzlettársain a Balatonnál. A Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti 32 kilométeren ugyanis a kormányfővel aktuálisan feszült viszonyban lévő üzletember cége, a Közgép és konzorciumi partnerei, a Swietelsky és a Strabag újítják fel a vasutat.

Márpedig ha a 29,9 milliárd forint összértékű beruházás munkálatai valamiért késnek, a nyári idegenforgalmi szezon elején a turisták nem jutnak el vonattal a tó déli partjára.

Jövő év végére 70 percre csökkenhet a menetidő Budapest és Siófok között
Jövő év végére 70 percre csökkenhet a menetidő Budapest és Siófok között
Kocsis Zoltán / Népszabadság

Késésről egyelőre szó sincs, a vonatforgalom június 13-án elvileg akár vissza is térhet a most még épülő vasútvonalra. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a beruházás lebonyolításával megbízott Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) mindenesetre kedden Siófokon erődemonstrációt tartott. Megmutatták, hogy a zökkenőmentes nyári menetrendváltás biztosítása érdekében a tavaly közbeszerzéssel kiválasztott konzorcium a legnagyobb munkagépeit is bevetette.

Az egyik monstrum Siófok és Szántód-Kőröshegy között már végzett az alépítménnyel, a következő 35 napban a meglévő vágányt építi át. Április elején pedig bekapcsolódik a munkába egy ezer méter hosszú pályaépítő gép is. Az sem maradt titokban, hogy a nagy gépes felvonulás ellenére a tavaly szeptemberben megkezdett beruházás teljes befejezésére még várni kell. A nyár elején be kell érni annyival, hogy az átépülő vasútvonal első vágánya június elejéig a helyére kerülhet. Az összesen 11 kilométer hosszon, Siófok térségében szakaszosan futó második vágányon, leghamarabb ősszel indulhat meg a vonatforgalom. Ezeknek a pályaelemeknek az alépítményét hagyományos építési technológiával alakították ki. Jelenleg felépítmény fektetését végzik a kivitelezők. És megkezdődött a vasúti pálya menti zajárnyékoló falak telepítése is.

A Balaton déli partján a folyamatban lévő fejlesztésekkel nem fejeződik be a vasút korszerűsítése. Még akkor sem, ha a most zajló építkezés, valamint a Kelenföld–Székesfehérvár közötti korábbi rekonstrukció nyomán, Budapest és Siófok között 105–114 percről idén 80–89 percre csökkenhet az utazási idő. A tervek a teljes dél-balatoni vasút megújításáról szólnak, a következő években a pályát Balatonszentgyörgyig felújítják. Ez 53 újabb kilométeren jelent rekonstrukciót, aminek lezárása és a székesfehérvári vasútállomás átépítése után, előreláthatólag 2016 végétől 70 percre csökkenhet a menetidő a főváros és Siófok között.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.