Reklámadó: minden második médiacég fizethet

A reklámadótörvény tervezett módosításának elfogadása esetén a top 100 médiavállalat közé tartozó klasszikus médiacégek nagyságrendileg fele lehet adóköteles a Whitereport (WR) Ad Upgrade eddig feldolgozott 2013-as adatai szerint.

A Whitereport.hu. közlése szerint, a módosítás elfogadása esetén évi 100 millió forint reklámbevétel meghaladása esetén 5,3 százalékos reklámadó-fizetési kötelezettség lépne érvénybe.

Magyarországon több mint 6700 szervezet üzemeltet médiumot, közülük 1150 tekinthető médiavállalatnak (a többi önkormányzat, alapítvány, egyház, vagy más főtevékenységet végző vállalat).

A reklámbevétel aránya nagy szórást mutat, ezért a reklámadó hatása is igen változó lehet cégenként. Ami biztos: egy 5,3 százalékos reklámadó jelentős pluszterhet ró a médiaszolgáltatókra, és további racionalizálási, konszolidációs folyamatokat indíthat el a WR Ad Upgrade szerint.

Bár a klasszikus médiumok piacán a top 100 médiavállalat dominál az árbevételek szempontjából, a nem klasszikus médiaszolgáltatók, illetve a médiaszolgáltatással csupán melléktevékenységként foglalkozó szervezetek esetében is keletkezhet adóköteles reklámbevétel.

A WR Ad Upgrade a több mint tízezer magyarországi médiumot (televíziót, rádiót, lapot, site-ot, mozit és közterületi reklámeszközöket, illetve azok üzemeltetőit és tulajdonosait) tartalmazó Whitereport.hu mediabrowser médium-adatbázis legújabb fejlesztése. Az Ad Upgrade a Whitereport.hu szokásos módszertanával, publikus adatok gyűjtésével és aggregálásával pénzügyi beszámolók információi alapján jött létre, így tényadatokat mutat – ismerteti a közlemény.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.