galéria megtekintése

Iszonyatos tempóban hízik Mészáros Lőrinc cégbirodalma

36 komment


Baksa Roland

Elképesztő ütemben növelte forgalmát és a profitot a felcsúti polgármester cégbirodalma tavaly. Bő négymilliárd forint állt a házhoz.

Impozáns éve volt tavaly Mészáros Lőrincnek, gyorsuló ütemben hízik cégbirodalma. Ez immár a vállalkozások forgalmán és az elért profiton is látszik – derül ki az Orbán Viktor kormányfő jó barátjának számító felcsúti polgármester céges érdekeltségeinek beszámolójából. A Manager Magazin által a tíz legbefolyásosabb üzleti döntéshozó közé sorolt Mészáros, akinek a vagyona a napi.hu becslése szerint csaknem 24 milliárd forintra rúg, annyi osztalékot vesz ki cégeiből, mint még soha.

A Mészáros Lőrinchez közvetve vagy közvetlenül köthető cégek nettó árbevétele egy év alatt csaknem megduplázódott, a nyereség pedig kilőtt: egy év alatt megháromszorozódott, és 5 milliárd forintos adózott eredményt mutattak ki a vállalkozásoknál.

 

A húzóerőt a Mészáros és Mészáros Kft. adta. Az építőipari projektek garmadát elnyerő cég megkétszerezte forgalmát, és ez adta a cégbirodalom árbevételének döntő részét. A 20 milliárdos nettó árbevételhez társult 3,7 milliárd forintos adózott eredmény arra bátorította Mészáros Lőrincet és tulajdonostárs feleségét, hogy 3,5 milliárd forintot osztalékként ki is vegyenek a vállalatból – ekkora osztalékra nem volt még példa a cég történetében. Ráadásul ehhez jön még a villamos berendezések gyártásával foglalkozó, vasútvonal-villamosítási munkákkal is megbízott R-Kord Építőipari Kft.-nél – az óriási tempóban felfutó forgalom mellett – létrejött profit csaknem teljes egészének, 750 millió forintnak osztalékként való felvétele is.

Fényesnek tűnik a jövő is. A Mészáros és Mészáros Kft. lovardát és lovaspályát épít Szilvásváradon, árvízvédelmi munkákat végez, szennyvízprojektekben vesz részt, kikötőt fejleszt Gönyűnél, s konzorciumtársaival ez a társaság újítja fel a dél-balatoni vasútvonal Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti szakaszát is. A győr-gönyűi kikötő projektjéből Simicska Lajos cégbirodalmának ékkövét, a Közgép Zrt.-t szorították ki, ahogyan a dél-balatoni vasútvonal felújításánál is a – siófoki szakaszon 2015-ben dolgozó – Közgépet váltják.

A Búzalakász 66 nem, de a Mészáros és Mészáros elképesztően teljesít
A Búzalakász 66 nem, de a Mészáros és Mészáros elképesztően teljesít
Veres Viktor / Népszabadság

Azt, hogy őrségváltás van, lassan már a számok is tükrözik. Bár a Közgép még mindig nagyobb cég (a forgalmát tekintve), az árbevétele tavaly épp annyival, 11 milliárddal zuhant, mint amennyivel a Mészáros-féle cégbirodalom tudta növelni a magáét. A Közgép 101 milliárdos forgalma főként annak köszönhető még, hogy az előző uniós ciklusban elnyert megbízásokat tavaly év végéig zsebelte be a Simicska-cég – de ilyen projektekben most már nem dúskál a Közgép. Utóbbi cég adózott profitja is lejtőre került, 13 milliárdról tavaly 10 milliárd alá esett, a tulajdonosok pedig 5 milliárdot osztalékként ki is vesznek a vállalatból.

Bedurrantotta a rakétákat Mészáros Lőrinc klímabiznisze is. A polgármester tavaly tette be a lábát két klímaszereléssel foglalkozó cégbe is, a CLH Hűtés- és Klímatechnikai Kft. és a CLH Klímaszervíz Kft. összárbevétele pedig bő 9 milliárdra hízott már.

Az agrárvonal azonban nincs felívelő pályán. A gabonatermesztéssel, állattenyésztéssel, bolti értékesítéssel, malomiparral foglalkozó Búzakalász 66 Felcsút Mezőgazdasági Kft., a vágóhidat, húsfeldolgozót fenntartó Bakony Hús Kft., és az állattenyésztéssel, növénytermesztéssel foglalkozó Aranykorona Zrt. összes árbevétele egymilliárddal elmaradt az előző évitől.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.