galéria megtekintése

Orbán nagyot ígért

13 komment

NOL

Autópályával teremtene közvetlen kapcsolatot a kelet-lengyelországi iparvidék és Miskolc között Orbán Viktor. A költségesnek ígérkező beruházás megvalósításához a magyar kormánynak nem kell túlvállalnia magát.

A három országot érintő négysávos gyorsforgalmi összeköttetés kialakításáról a magyar kormányfő Beata Szydlo lengyel miniszterelnökkel folytatott hétfői tárgyalásain állapodott meg. Az ezt követő budapesti sajtótájékoztatón azonban úgy tűnt, a grandiózus projekt részletei egyelőre kidolgozatlanok vagy szándékosan maradtak homályban. Erre utal legalábbis, hogy a teljes kiépítése esetén akár 700-900 milliárd forintnak megfelelő forrást felemésztő fejlesztésre a magyar miniszterelnök csak néhány szót szánt, így a tervről csupán annyi derült ki, hogy ha megvalósul, a két ország keleti iparvidékeit négysávos gyorsforgalmi utak hálózata kapcsolja majd össze.

Orbán és Szydlo a hétfői budapesti sajtótájékoztatón. Kérdés, hogy Ficónak szóltak-e
Orbán és Szydlo a hétfői budapesti sajtótájékoztatón. Kérdés, hogy Ficónak szóltak-e
Móricz-Sabján Simon / Népszabadság

Orbán Viktor konkrétan egy Miskolcról induló, Kassa felé vezető útvonalról beszélt, amit autópálya-rendszer kötne össze Lengyelország keleti részével. Mindez a gyakorlatban azt jelentheti, hogy a magyar, szlovák és lengyel területen futó sztráda magyarországi szakasza az M30-as Miskolctól Tornyosnémetiig vezető, mintegy 60-65 kilométere lehet majd, amely illeszkedne is az országhatárokig vezető autópályák megépítését 2018-ra ígérő kormányzati tervek sorába. A terv szépséghibája legfeljebb az lehet, ha a még csak papíron létező M30-as esetleg nem épül meg a következő három évben. Jó hír ellenben, hogy ha egyszer elkészül, a lengyel-magyar sztráda alighanem legolcsóbb nemzeti szakasza lehet.

 

A Miskolcot Tornyosnémetivel összekötő M30-as autópálya még a hazai infrastrukturális nagyberuházásoknál megszokott túlárazás mellett is megépülhet 100-120 milliárd forintból.

Pozsonyi tudósítónk szerint Szlovákia már építi az „Orbán-Szydlo pályát", így például az R4-es gyorsforgalmi utat a lengyel Barwinek határállomástól Kassán át egészen a magyar határig. Az utóbbi szakaszt már át is adták, csak az M30-as hibádzik, ahogyan egyelőre csak papíron létezik a lengyel S19-es is.

Az „Orbán-Szydlo pálya” egyébként nem más, mint a hét EU-tagállamot összekötő, tervezett Via Carpatia útvonal egy szakasza. Utóbbi a Balti-tengertől, a litván Klaipedától egészen a görög Szalonikiig vezetne. A kettő közt a fontos nagyvárosok Kaunas, Bialystok, Lublin, Rzeszów, Kassa, Miskolc, Debrecen, Nagyvárad, Arad, Temesvár, Calafat majd Szófia. Az út építése a tervek szerint 2050-re fejeződne be. 

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.