A hagyományosan mostohán kezelt takarítási és karbantartási feladatokat a MÁV-Start Zrt. új, svájci gyártmányú motorvonatain próbálgatja. Az istvántelki javítóbázison potom hetvenmillió forintból teremtették meg annak a feltételeit, hogy a szerelvények tiszták legyenek és működjenek.
Akik korábban is hittek abban, hogy vonatozni nem kizárólag leharcolt, elhanyagolt járművekkel lehet, most mondhatják, hogy a vasúti személyszállító cégnek nem lehetett nehéz dolga. Az alapok megvoltak, hiszen a fénykorában az ország egyik legfontosabbjának számító vasúti járműjavító műhelyében csarnok és szerelőakna van elég. Sőt, egy Istvántelekről 2013-ban leköszönt vállalkozó jóvoltából korszerű, zárt rendszerű járműmosó is működik.
A svájci előírásoknak megfelelő karbantartáshoz mégis komoly felkészülés kellett, pedig a Stadler Bussnang AG-tól vásárolt 42 Flirt motorvonatból eddig átvett 33 szerelvény is szinte teljesen új. A legnagyobb tehertétel nem a fejlesztésekhez szükséges számlák kifizetése volt. A MÁV-Start összesen hatvanmillió forintból megúszta az istvántelki ingatlan fejlesztését. Vásároltak új kapukat, darut, a szerelőcsarnokok padlója műgyanta bevonatot kapott. Ezenkívül mintegy tízmillió forintba került a mérő- és karbantartó eszközök, berendezések beszerzése.
A legnagyobb gondot a Flirt-szerelvények karbantartását végző vagy abban közreműködő munkatársak felkészítésére fordították. A telephely hozzávetőleg 180 munkatársa közül több mint nyolcvanan járműszerelőként, harmincan járműmosóként dolgoznak. A három országban, öt helyszínen zajló oktatási program 130 résztvevője mozdonyvezetői, baleseti emelési, üzemeltetői és karbantartói vizsgát tett a Stadlernél. A legtovább a pályázattal kiválasztott tizenhat karbantartó képzése tartott. Ők 180 napot töltöttek az „iskolapadban”.