galéria megtekintése

Seszták szabadulna az offshore-tól, de nem nagyon megy

5 komment


Marnitz István

Kiszállt közös cégükből Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter vállalkozásának társtulajdonosa, az ismeretlen hátterű ciprusi Minotax.

Kiszállt a Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter autószalonjával közösen birtokolt kisvárdai Várda-Mobil Kft.-ből az ismeretlen hátterű ciprusi Minotax – derül ki a Céginfo adatbázisából.

Mint arra néhány hete emlékeztettünk, a tárcavezető körüli cégháló lényegében ma is ugyanolyan zavaros, mint a kisvárdai ügyvéd-üzletemberből lett politikus 2014-es miniszteri kinevezése előtt. Így a Seszták Miklós tulajdonában álló kisvárdai Opel-szalon, a Ramiris Autó változatlanul az ismeretlen hátterű, ciprusi Minotaxszal közösen birtokolta az Opel-szalon címén bejegyzett Várda-Mobilt.

A cég, amelynek ügyvezetője megegyezik az Opel-szalonéval, vagyonkezeléssel foglalkozik, bár számadatai inkább egy egyszemélyes kényszervállalkozáséra emlékeztetnek. Lapunk két évvel ezelőtti, a Minotax hátterét illető kutatásai zátonyra futottak, s arra a következtetésre jutottunk, hogy az kimeríti a ciprusi offshore valamennyi ismérvét. Az akkori cégkivonatban tulajdonosként mindössze a seychelle-i Goran Ltd. jelent meg, aminek háttere kívülről már végképp átláthatatlan.

 

Seszták Miklós tárcája ugyanakkor már tavalyelőtt is rendelkezett információkkal a Minotax-ügyben, hiszen a minisztériumtól azt az információt kaptuk, hogy „Dr. Seszták Miklós megítélése szerint a cég ismert tulajdonosi hátterű, európai uniós országban bejegyzett társaság, ezért nem offshore-jellegű". Mindazonáltal lapunkkal azóta se osztotta meg a miniszter, hogy ha szerinte a Minotax háttere ismert, mégis ki áll a ciprusi cég mögött. Lapunknak a Minotax-kiszállás okát firtató mostani megkeresésére sem a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, sem Seszták Miklós autószalonja, sem a Várda-Mobil nem válaszolt.

Seszták Miklós a Hungaroringen egy safety car mellett. Cégügyekben is biztonságosabb vizekre evez
Seszták Miklós a Hungaroringen egy safety car mellett. Cégügyekben is biztonságosabb vizekre evez
Földi Imre / Népszabadság

Egy EU-támogatási vizsgálatban ugyanakkor a minotaxosok már kevésbé bizonyultak titkolózónak. A ciprusi vállalkozás ugyanis, mondhatni, a mostani ügylet dacára sem „hagyja el Magyarországot". Az az online adatbázis szerint továbbra is birtokolja a szintén a Seszták-autószalon címén bejegyzett King Kft.-t. A céget a szalon vezetője, Dankó József irányítja: benne tehát Sesztákon kívül a Minotax is töretlenül bízik. E cég egy autófényező műhely kialakítására EU-támogatást igényelt (miközben ott állítólag évtizedek óta üzemel ilyen).

Mivel elvileg EU-támogatást csak „átlátható hátterű" cég kaphat, a hír nyomán Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter kőkemény vizsgálatot indított, amit úgy zártak le, hogy a Minotax előttük márpedig felfedte a hátterét, minden rendben, mehet az EU-pénz. Azt, hogy ki áll a ciprusi cég mögött, Lázár Jánosék sem árulták el.

A Minotax más cégekben is marad. Így tulajdonolja a szintén az Opel-szalon címén bejegyzett Mobilex-Cart, amit 2006–2009 között Seszták Miklós felesége birtokolt, 2006 és 2011 között vezetett, 2007-ben egy washingtoni, 2007–2009 között egy ciprusi offshore-szerű cég, azután pedig már a Minotax bizalmából. 2011 óta a Mobilex-Car ügyvezetője a Minotax kézbesítési megbízottja, a Seszták Miklóshoz több üzleti szálon kötődő Hódos Éva. A Minotaxé az M3 Invest Kft. is, amit Seszták Miklós egykori állítólagos osztálytársa, a hozzá szintén számos egyéb csatornán köthető Sándor Kornél vezet.

A Minotax magyarországi társaságai egyébként üzletileg nem túl sikeresek: rendre kis forgalommal és veszteségesen működnek.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.