Nyolcmillióba került a Tesconak a csalogató reklám
A Tesco 2008. szeptember 1. és 2009. március 16. között tartott egyes akciói során tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mivel egyes akciós termékei az akció kezdetén nem voltak kaphatóak, más termékek pedig nem a reklámokban szereplő tulajdonságokkal rendelkeztek - állapította meg a GVH.
A Tesco nem csak csalogató, hanem megtévesztő reklámokat is közzétett. A Hyundai DVD-lejátszót és az Asus notebookot például nem a tájékoztatásban látható, illetve leírtaknak megfelelő tulajdonságokkal forgalmazta, ezzel tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott.
Másrészt azt az üzenetet közvetítette a fogyasztók felé, hogy a reklámújságokban szereplő termékek megvásárolhatók lesznek a hirdetésekkel érintett áruházaiban, a hirdetésekben szereplő feltételekkel, tulajdonságokkal. A vizsgálat során a Tesco elismerte, hogy egyes termékek (Flóra margarin, Kinder tejszelet, „tanuló kutyus" és „Az Én titkos naplóm" játékok) egyes áruházakban nem álltak rendelkezésre, nem voltak elvihetők az akciós időszak első napjaiban.
A bírság összegének megállapításakor súlyosbító körülményként értékelték, hogy a Tesco jelentős forgalmú vállalkozás, és aversenyhatóság már többször jogerősen elmarasztalta.