Kétesélyes a siker, de van benne fantázia. A legtöbb általunk megkérdezett szak- és nem szakember ezt mondta a Prezi új termékének, a Nutshell nevű appnak a várható sikeréről. A több mint negyvenmillió regisztrált felhasználóval rendelkező Prezinek arra lehet, hogy jó lesz, hogy újabb felhasználókat szerezzen, ám kérdés: hol a pénz, hol az üzlet?
hirdetés
A Nutshell első hallásra zseniális termék: egyre többen publikálnak rövidebb és hosszabb videókat a közösségi oldalakon, így üzennek a barátaiknak, ismerőseiknek, de az az önkifejezésük egyik eszköze is lehet. A Nutshell pont erre megy rá: ahogy neve is mondja, egy-egy gondolatot tud kifejezni videóban, vagy rövid képekből, videókból készült animációkban, azaz: dióhéjban.
Forrás: prezi.com
A magyar alapítású világsikerű cég, a Prezi új appja teljesen egyszerű: három képet (rövid felvételt) kell készíteni, ehhez lehet hozzá passzintani szavakat, esetleg zenét, s a program megcsinálja mindebből az animációt. Aztán a kész cuccot lehet posztolni a Facebookra vagy az Instagramra.
Felmerül a kérdés, mi értelme van mindennek, hiszen az Instagramban is van videó, ráadásul egy csomó képszerkesztő program tudja szerkeszteni, szövegekkel dúsítani a felvételeket. De épp ez az. Az Instán ugyan egyre többen posztolnak videót, annak viszont roppant béna és bugyután használható a videó-üzemmódja, s bár sok app van, ami még plusz funkciókat tud, kevés köztük a normálisan működő. A Nutshell viszont az. S kiindulva az Insta népszerűségéből, meg az animációkban meglévő fantáziából, baromi jó lehetőség a Prezinek arra, hogy a jelenleginél nagyobb bázist szervezzen maga köré, olyanokat is, akiket nem nagyon érdekel a meglévő termékük, a felhőalapú, online prezentációkészítő, amely egyébként egy nagyon is cool fejlesztés.
Olyannyira, hogy egyre többen csinálnak apró, akár egy képernyős preziket speciális alkalmakra, születésnapra, évfordulóra, vagy épp valamilyen sátoros családi- vagy baráti ünnepségre.
Ez is arra utalhat, hogy a Nutshellre van igény. Igen ám, de az appnek is van hibája. A kedd esti bemutató után a tesztelők közül többen arra panaszkodtak, hogy nem lehet az animációkba bevonni olyan képeket, videórészleteket, amelyek már az iPhone memóriájában vannak. Hogy miért, arra nem kaptunk választ, de ha erre lesz tömeges igény, nyilván megcsinálják a fejlesztők. A másik fő nemtetszési faktor amúgy a videók minősége volt, amire persze nagyon is, hogy van racionális magyarázat: a 480×480 pixeles felbontás egyik oka, hogy kényelmes és gyors legyen a feltöltés, s ne fogyassza le az átlag felhasználó adatforgalmi keretét egy laza csuklómozdulattal. S nyilván az sem mellékes, hogy a telefon ilyen kis felbontás mellett tudja elvégezni a megfelelő számításokat gyorsan és akkukímélő módon. Itt kell megjegyezni, hogy az Instagram képeinek a felbontása is elég gyatra, főleg, ha már egy-egy filtert is ráereszt a felhasználó.
Ennek ellenére a Nutshell simán bevonzhat komolyabb tömegeket azzal, hogy egyszerű s jól használható platformot teremt arra, hogy az ember mozgóképben fejezze ki gondolatait, poénjait. Ha csak az amerikai piacon felkapják, akkor trendet teremthet, s a siker végigsöpörhet az egész világon. S általa sokkal több felhasználóval ismertetheti meg a Prezit is a magyar startup cég, mint a felhasználók mai, 40-50 milliós tábora, pedig éppen ez a mostani tömeg sem semmi.
hirdetés
Forrás: prezi.com
Sok kérdés merül még fel, de ezek között is a legfontosabb: hol lesz benne a pénz? Reklámokat helyeznek el benne? Aligha. Előfizetéses rendszerben működtetik? Aligha, bár, ha felturbózzák kifinomultabb extrákkal, akkor a reklámipar és a kreatív ügynökségek esetleg fizethetnek érte? De a leginkább magától értetődő forgatókönyv mégis az, hogy ha bejön a közönségnek, el lehet adni valamelyik szilícium-völgyi nagyágyúnak.