Nőhet a magyar bor exportja

A Tesco megduplázná a külföldi áruházaiban értékesített magyar bor mennyiségét. Az áruházlánc szakértői szerint az itteni bor állja a versenyt az utóbbi pár évben a piacot elöntő tengerentúli borokkal is.

Jelenleg harmincmilliárd forintnyi magyar árut értékesít a Tesco áruházlánc külföldön, ám rövidesen ezt a mennyiséget 50 milliárdra, hosszútávon pedig 100 milliárd forintra növelné az áruházlánc – mondta el David Wood a Tesco kereskedelmi igazgatója hozzátéve: ebben az esetben a Tesco által exportált árumennyiség meghaladja majd az itteni Tesco áruházakba érkező importáru mennyiségét.

A magyar termékek exportjában kulcsszerepe lehet a bor exportjának; az áruházlánc csak nemrégiben fejezte be az Egri Bikavér akcióját a külföldi üzleteiben.

Duncan McDonald, a Tesco nemzetközi borbeszerzője a brit nagykövetségen szervezett sajtóeseményen elmondta: Magyarország szerencsés, mivel több nagy hagyománnyal rendelkező, nevezetes bora van, így mindenekelőtt a tokaji és a bikavér, ami csak erre a területre jellemző.

Bár a magyar borok ugyan kevéssé ismertek külföldön, azonban igen jó eséllyel indulhatnak el a külpiacokon, mivel tökéletesen megfelelnek a kinti ízlésnek, így sok köztük a friss, gyümölcsös ízű, könnyű bor – Duncan McDonald egyenesen némelyik újvilági borhoz hasonlította a magyar borok jellegét – ami jelenleg a leginkább keresett borfajta.

Ugyanakkor a háromnapos itteni körúton részt vett Duncan McDonald szerint a hazai borászatok jól feltőkésített, meglepően versenyképes vállalkozások, amelyek között nem egy van, amelyik a Tesco méretű vállalat számára is megfelelő mennyiségben tud beszállítani.

Jelenleg a Tesco hazai üzleteiben 95 százalék körüli a hazai bor aránya – tudtuk meg az áruházlánc itteni borbeszerzőjétől.

A sajtótájékoztatón részt vett Csányi Attila a Tesco egyik nagy beszállítója, a Bonafarm-csoport vezérigazgatója. Csányi Attila elmondta: a Bonafarm-csoport a 2009-es 25 milliárdról 2011-ben 30 milliárdra növeli az exportja részarányát, ami így a csoport forgalmának a 30 százalékát fogja majd kitenni.

Csányi Attila ismertette, hogy a csoport fő exportcikke a pick-szalámi. A fő exportpiacuk Németország és kisebb mértékben Oroszország, ám jelenleg próbálnak bekerülni a kínai, szingapúri, hongkongi és a japán piacra.

A bornál egyelőre csak 2 százalék a Csányi-pincészet részaránya, mivel eddig a belföldi piac majdhogynem maradéktalanul felvásárolta a boraikat.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.