Az áruházláncokkal szembeni kormányzati büntetőpolitika is hozzájárulhat ahhoz, hogy jövőre még az ideinél is nagyobb mértékben bővüljön az online kereskedelmi forgalom. Az online árusítástól eddig ódzkodó nagy láncok is sorra indítják a webáruházakat, jövőre már barátkozás helyett webshoppingol a magyar.
A korábbi robbanásszerű piacbővüléshez képest is hegymenetbe kapcsolt a hazai netes kereskedelem: az eNet becslései szerint az idén 266 milliárd forint körül alakulhat a webshopok forgalma, ami csaknem 50 milliárd forintos, 22,5 százalékos bővülés a tavalyi évhez képest. Az eNet korábban több, egy pesszimista, egy realista és egy optimista prognózist állított fel a magyar piacra.
Az eddigi piaci adatok alapján egyértelműnek tűnik, hogy az optimista verzió válik valóra. Az elkövetkező években a korábbi becsléshez képest jóval meredekebb fejlődési pályára áll a hazai netes piac, amely már most is több mint három százalékát teszi ki a kiskereskedelmi forgalomnak. Az eNet-nél úgy látták, hogy az idén a legnagyobb dobásnak a Black Friday, a karácsonyi szezon kezdetét jelző fekete péntek akciói számítottak: a becslések szerint 2,3–2,7 milliárdos bevételt könyvelhettek el így a webáruházak a karácsonyi piacon.
Ezek azonban egyszeri – igaz, annál nagyobb – lökést adtak, ugyanakkor a hazai webbiznisz fejlődésének az alapját inkább az adta, hogy az idén több komoly szereplő jelent meg a piacon, és a logisztikai újítások – mint például a csomagautomaták megjelenése – is pörgetik az ágazat bevételeit. A kényelmesebb áruátvételi módok révén olyan termékkategóriák is egyre inkább előretörnek a magyar netes áruházaknál, mint a játékok vagy a ruházati termékek. Ezek külföldön hagyományosan jól menő termékkörök.