A NER-kompatibilis útdíjmilliárdos
A Népszabadság idei, a leggazdagabb magyarokat bemutató Top 150-es listáján 18 új névvel találkozhat az olvasó. Köztük az egyik legérdekesebb az a 18 milliárd forintos becsült vagyonnal debütáló Emőri Gábor, aki az elektronikus útdíjfizetési rendszer kialakításában működött közre.
Emőri Gábor vagyona 18 milliárd. Az idei listán sok az új név Nyúl Zsuzsanna |
Üzleti karrierje abszolúte kompatibilisnek mondható a nemzeti együttműködés rendszerével. A recept: fejlessz ki jó ütemérzékkel egy elektronikus szolgáltatást éppen akkor, amikor a kormány is érdeklődni kezd a terület iránt, majd add el az államnak – és már számolhatod is a milliárdjaidat.
Emőri Gábor neve már a rendszerváltás utáni években felbukkant a sajtóban. Akkoriban a kontraxos Dicső Gábor közvetlen munkatársa, a Kontrax ügyvezetője volt, vagyis idejekorán megtanulta, mekkora pénz van az üzleti folyamatok és a kommunikáció digitalizálásában. Az üzletember cége, az I-Cell szerelte fel 2001-ben GPS-flottakövetővel a Hungarocamion 1200 kamionból álló járműállományát, ami technikai bravúr és jó üzlet is volt.
Az idei listán sok az új név |
Tíz évvel ezelőtt beszállt a mobilparkolásba és az Első Mobilfizetés Elszámoló Zrt.-t alapításába, s a cég pillanatok alatt gyakorlatilag monopolhelyzetbe került a mobillal fizetett budapesti parkolások elszámolásában. A társaság a kórházi vizitdíjak mobilos beszedését is menedzselte volna, ám ebből a „szociális népszavazás” miatt nem lett semmi. Emőri Gábor karrierjét azonban ez nem törte meg, és az elektronikus útdíjfizetési rendszer elszámoló infrastruktúrájának megalkotásával föl is ért a csúcsra.
A rendszer sikerre vitelét kísérte néhány furcsaság: az elsőként kiválasztott nyertes ajánlattevő visszalépett, magában a kialakított szisztémában pedig egy másik magyar vállalkozás fölismerni vélte a saját korábbi megoldását. A kritikus hangok azonban mostanra elhalkultak, s az üzletember a mobil és a fixen telepített traffipaxok szállítására kiírt megbízást is elnyerte.