Némethné beszólt: a magyar buszgyártók leshetik a Volán megrendeléseit

Kivérezteti a kormány a magyarországi buszgyártókat: forrás ugyan lenne a Volán-buszok cseréjére, de a társaságok átalakítása késlelteti a vásárlást, ezzel viszont a magyar autóbuszgyártók létét veszélyeztetik.

A Volán-társaságoknak egy ideig még várniuk kell arra, hogy új buszokat szerezhessenek be, bár Németh Lászlóné, a fejlesztési tárca vezetője korábban arra tett ígéretet, hogy a nyár végén, de legkésőbb ősszel feloldják a Volán-társaságok buszbeszerzési tilalmát – írja a Napi Gazdaság. Ez egyelőre nem történt meg, és a fejlesztési tárcától kapott tájékoztatóból az derül ki, hogy arra a Volán-társaságok átalakításáig még várni kell.

A közösségi közlekedés szervezeti átalakításának része a 24 hazai Volán-társaság összevonása − hét regionális társaságba. A járműparkok egységes kezelése a rendelkezésre álló kapacitások jobb kihasználását teszi lehetővé, és pontosabban mutatja majd a valós fejlesztési igényeket. A tárca célja, hogy a regionális társaságok közös beszerzéseiken a jelenleg elérhetőnél kedvezőbb árakon vásároljanak új autóbuszokat.

Miközben Fónagy János, a közösségi közlekedésért felelős kormánybiztos szavai szerint gyors ütemben zajlik a Volán-társaságok átalakítása, a magyarországi autóbuszgyártók már egy jó ideje ennek végére és a beszerzési startra várnak, a megrendelés hiánya pedig kiéheztette a cégeket.

A probléma gyökere, hogy a Volán-vállalatok 2011 januárjától nem írhatnak ki új autóbuszokra vonatkozó közbeszerzési tendert. Mindezt annak ellenére nem tehetik, hogy a pénzügyi fedezet elméletileg rendelkezésre áll. Azt ugyanis a fejlesztési tárca is hangsúlyozta lapunknak, hogy a kormány tavasszal a korábbi érték kétszeresére, százmilliárd forintra emelte az MFB Zrt. közösségi közlekedésfejlesztés-finanszírozási programja keretösszegét. E forrásból a személyszállítási közszolgáltatást végző vállalkozások fedezhetik egyebek mellett új járművek vásárlását. A közösségi közlekedés átfogó átalakításától elvárt hatékonyságjavulás a nagyságrendek miatt minden néhány százaléknyi előrelépés esetén öt-tíz milliárd forintos fejlesztési lehetőséget teremt. Ezzel megnyílik az út az autóbuszos szolgáltatók elöregedett járműállományának fokozatos cseréjéhez is − jegyzi meg a tárca.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.