Nem ismeri a hálát a Renault
Kivágta a biztosítékot a Renault az Élysée-palotában: a 15 százalékban állami tulajdonú cég ugyanis azt tervezte, hogy az új Clio modelljének gyártását Törökországba helyezi át. Amint kiszivárgott a hír, Nicolas Sarkozy francia elnök raportra rendelte Patrick Pelata üzemeltetési vezérigazgatóhelyettest, hogy számon kérje rajta a Renault ígéret, amit a válság idején tett.
Nevezetesen arról van szó, hogy mind a Renault, mind a PSA Peugeot-Citroen vállalta, hogy nem visz külföldre új gyártókapacitásokat, nem zár be üzemeket és tömeges elbocsátásokat sem hajt végre, cserébe a tavaly februárban folyósított, 3-3 milliárd eurós kormányhitelért. Később az EU versenykorlátozónak ítélte a francia támogatást feltételeit, így azt egyszerű fejlesztési hozzájárulásként tüntette fel Párizs.
Pelata vizitjére még sor sem került, de a védekező hadműveletet már megindította a Renault, amely szóvivője útján csupán egy egyszerű felvetésnek nevezte a Clio „kitelepítését", amiről semmilyen döntés sem született eddig - írja a Bloomberg.
Christian Estrosi ipari miniszter döbbenten értesült az elképzelésről, egyben furcsállotta, hogy miért nincs az államot képviselő tag a cég igazgatóságában, miért a sajtóból kell ilyen horderejű ügyről értesülniük. Ezt Pelata ma személyesen magyarázhatja el a miniszternek. A Cliót egyébként a Renault Párizs melletti, flins-i üzemében gyártják.
Itt akarják majd a cég Zoe nevű elektromos autóját is összeszerelni, valamint egy akkumulátorgyárral bővíteni a létesítményt. Carlos Ghosn vezérigazgató novemberben még úgy nyilatkozott, hogy a Zoe és a Clio gyártása jól megfér egymás mellett, ezért érhette hidegzuhanyként a kormányt a törökországi költöztetésről felröppent hír.