Nem lett szép a VW-csoport februárja
A Volkswagen konszern az összes márkájából az idén január-februárban 1,54 millió autót értékesített, 1,4 százalékkal többet, mint 2015 elején. A februárban eladott 693 ezer autó közel megegyezett az egy évvel korábbival.
Ha azonban csak a VW termékekre koncentrálunk, akkor a januári 2,8 százalékos emelkedés után februárban már 4,7 százalékos csökkenést regisztrálhattak az egy évvel korábbiakhoz képest. Az első két hónapban eladott mennyiség így 0,5 százalékkal lett alacsonyabb a 2015 elejinél. Az értékesítés a legnagyobb mértékben az Egyesült Államokban esett vissza, februárban 13,2 százalékkal, az év első két hónapjában pedig 13,8 százalékkal. Oroszországban hét százalékkal, Brazíliában 39,5 százalékkal estek vissza a VW eladásai februárban. Kínában három százalékkal csökkentek az eladások - bár ez jórészt a holdújév miatti szünnapoknak volt tulajdonítható.
Európában a VW eladásai februárban nőttek, összességében 3,7 százalékkal 126 ezerre, ezen belül Nyugat-Európában 3,8 százalékkal, Kelet-Közép-Európában pedig - Oroszországot is beleértve - 3,0 százalékkal emelkedtek.