Negyvenmillió felhasználónál jár a Prezi, a magyar alapítású, felhőalapú prezentációs eszközt kínáló cég. A magyar startup cégből igazi informatikai „multivá” fejlődött vállalat szolgáltatásának népszerűsége exponenciálisan nő.
Öt év kellett a harmincmilliós felhasználószám eléréséhez – tavaly októberben lépték át ezt a határt. Ám alig fél év kellett az újabb tízmillió felhasználó megszerzéséhez. A Prezi számításai szerint mindennap ötvenötezren iratkoznak fel a szolgáltatásra.
Az Árvai Péter, Somlai-Fischer Szabolcs és Halácsy Péter alapítók vezetésével megálmodott Prezit a Kitchen Budapest és a Magyar Telekom támogatta a szolgáltatás fejlesztésének és a cég alapításának idején. A 2008-ban bemutatott alapötlet az volt, hogy az előadásokat kísérő prezentációk terén megtörjék a Microsoft Power Point hegemóniáját, s a slide-ok sorozatát a lineáris, képalapú prezentációkészítés váltsa fel. Később szállt be a vállalkozásba a Sunstone Capital, hogy elősegítse a nemzetközi terjeszkedést. A cég központja Budapesten van, de Ázsiában és az Egyesült Államokban is vannak irodái.
A prezentáció összeállításához csak képek és szövegek másolására, beillesztésére, illetve a programban szereplő stílusok alkalmazásával készült effektek felhasználására van szükség. Az elkészült tartalmak között mi határozhatjuk meg az útvonalat, akár lineárisan, akár centrálisan. A grafikus felülethez zenét, videót is illeszthetünk szinte bárhonnan. Az elkészült prezentációkat villámgyorsan közzé is tehetjük a tartalommegosztó portálokon.