Napi három járat Brüsszel és Budapest között
A Lufthansa-csoporthoz tartozó Brussels Airlines bejelentette, hogy a nyári menetrendtől az addigi kettő helyett napi három járatot üzemeltet a Liszt Ferenc repülőtérről Brüsszelbe. Az első járat reggel 6:30-kor indul Budapestről, majd délben és délután háromnegyed hatkor követi egy-egy. Brüsszelből az utolsó járat 20:50-kor száll fel Budapest irányába. A nyári menetrend életbe lépésétől a légitársaság egy gépe Budapesten éjszakázik. Ez teszi lehetővé a korai indulást.
Így egy nap alatt megjárható Brüsszel, a plusz járattal pedig további csatlakozások érhetők el. Szeptembertől a Brussels Airlines Airbus A319-es gépek beállításával harminc százalékkal növeli kapacitását a két város között.
A Lufthansa hamarosan, a berlini ITB turisztikai kiállításon jelenti be az új premium economy termékét. Ez nem csak egy kis többlet-kényelemmel ellátott turista-osztály, hanem egy valóban új osztály a business és az economy között.
A Lufthansa Csoport mai közlése szerint a légitársaság 2013-ban a magyar piacon összesen 1,01 millió utast szállított. Ez 4,4 százalékkal több, mint 2012-ben. A Swiss 12,2 százalékkal szállított több utast - számolt be a cég hazai vezetője, Antal Gábor, aki januártól a Lufthansa, a Swiss International Air Lines, az Austrian Airlines és a Brussels Airlines hazai jegyértékesítéséért és működéséért felel.
A szakember elmondta: hazai áraikat forintban publikálják, ezért a a repülőjegyárakra nem hat közvetlenül a hazai deviza gyengülése. Hozzátette: a töltöttség emelkedésével a foglalási rendszerekben a legolcsóbb díjtételekből esetleg kevesebb érhető el. Ezt a repülőjegyvásárlók érezhetik úgy, hogy emelkednek a tarifák.
A Lufthansa az előző év azonos időszakához képest 4, a Swiss 16, a Brussels Airlines 6 százalékkal több jegyet adott el idehaza. A német konszern továbbra is piacvezető a magyar piacon a hagyományos légitársaságok között: részesedése 20,7 százalék, a teljes csoportot tekintve pedig 36,8 százalék.
Antal Gábor a tavalyi évet kihívásnak nevezte, mert a Malév 2012-es csődjét követően Budapesten nagyon komolyan megerősödtek a diszkontlégitársaságok. A cég megőrizte 2013-ban megszerzett piacvezető helyét az észak-amerikai útvonalakon. A foglalások alapján további növekedésre számítanak: a 2014. január és április közötti időszakra szóló foglalások szerint a Lufthansa 27,7 százalékos részesedése 6,5 százalékponttal, míg a Lufthansa Csoport 37,8 százalékos eredménye 5,6 százalékponttal több, mint az előző év hasonló időszakának teljesítménye.
Martin Riecken, a légitársaság kommunikációs vezetője szerint a teljes üzemelésükre nézve elmondható, hogy újra nyereségessé vált az európai hálózat, 85 százalékosra nőtt a a Münchenben és Frankfurtban üzemelő központjaik pontossága és egy százalék alatti a lekésett csatlakozások száma.