Az elmúlt napokban a taxisok között végigjárt egy dokumentum, amelyben a sofőrök a kijelölt személyeket megbízzák érdekeik képviseletére. A cselekvésre felszólító meghatalmazást körülbelül 2500 fővárosi taxis aláírta, ami igencsak tekintélyes szám, ha azt vesszük figyelembe, hogy jelenleg 4500 sofőr dolgozik Budapesten.
A dokumentumban egyértelmű elvárásokat fogalmaznak meg. Az érdekképviselőknek a Fővárosi Önkormányzatnál, a Budapesti Közlekedési Központnál, a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál, a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál, a Nemzetgazdasági Minisztériumnál és a Miniszterelnökségen is kezdeményezniük kell, hogy a taxisok rendeletben foglalt keretek között működő vállalkozásait – a felsoroltak – védjék meg az Ubertől.
A sofőrök követelik, hogy a magyar hatóságok tartsák be a kormány tavaly elfogadott rendeletét, és tiltsák be azokat a személyszállítási szolgáltatásokat, amelyek nem felelnek meg az előírásnak.
Forrásaink annyit jeleztek, hogy az érdekképviseletre kiválasztott személyek között van Tamás Miklós, a City Taxi vezetője, aki csak annyit közölt a Népszabadsággal, hogy a megbízás, s a 2500 aláírás létezik. Részleteket azonban egyelőre nem kíván mondani. Vélhetőleg kedden általános tájékoztatást adunk – mondta. Annyit tett hozzá, hogy tárgyalásos alapon a törvényi előírások maximális betartásával szeretnék az ügyet rendezni, és megoldást találni a fővárosi taxisok számára.
|
Fotó: Kurucz Árpád / Népszabadság/archív |
Forrásunk ezzel kapcsolatban nem volt ennyire visszafogott. Úgy fogalmazott:
nagyon gyorsan, azaz február elejéig eredményeket akarnak látni. Ha ez elmarad, akkor könnyen elképzelhető, hogy komoly és tartós demonstrációk lesznek Budapesten.
Hozzátette: a fővárosi taxisok eddig azért maradtak csendben, mert bár az országos rendelet számukra „ostoba elemek" tömegét tartalmazza, ám az abban foglaltak az Uber szolgáltatásának beszüntetését is lehetővé tennék.
A volán mögött ülők pedig abban bíztak, hogy a hatóságok ennek érvényt is szereznek. Ez azonban eddig nem történt meg, s az Uber ma már havi százezer fuvart bonyolít, amellyel a budapesti személyszállítási piac egyik legnagyobb szereplőjévé vált. Ennek következtében a besárgított autóval szolgáltató vállalkozók piacot vesztettek. Tovább élezte a helyzetet, hogy a január amúgy is uborkaszezon számukra. Hozzátette: ebben a szituációban az indulatokat már nem nagyon lehet kordában tartani.