galéria megtekintése

Centinként szűnhet meg a káosz a Budaörsi úton

Kétméteres mérőszalagot vegyen, aki vágni akarja a centit a Budaörsi úton dugókat okozó építkezések befejezéséig. Az első pezsgőbontáshoz november végén, a BAH csomópont és a Pannonhalmi út közötti aszfaltozás befejezése szolgál majd apropóul. Áprilisban Őrmező is megkapja új csomópontját.

Ha november 16-án hajnalra eltűnik a helyéről a Sasadi úti gyalogos-felüljáró, nem David Copper­field mutatványára kell gyanakodni. Az egyszer már áthelyezett híd végleges elbontása nem az illuzio­nista, hanem a DBR Metró Projektigazgatóság terveiben szerepel.

A kopottas monstrum leszereléséhez éjszaka néhány órára teljes szélessé­gében lezárják a Budaörsi utat, de csak akkor, ha időközben elkészül a Beregszász út és az Alsó Beregszász út vonalában a gyalogos-kerékpáros aluljáró. E nélkül születési kérdéssé válna, ki tartózkodhat az ­M1–M7-es autópálya fővárosi bevezető szakaszának Kelenföld, illetve Gazdagrét felőli oldalán.

 

A gyalogosok közérzetét javító fedett aluljáró megnyitása után az igazi ajándékot az autósok kapják. A terv szerint legalábbis november 24-én lezárul a mindennapos dugókat okozó, félmilliárd forintos útfelújítás a BAH csomópont és a Pannonhalmi út között. Kár hinni, hogy a Colas Út Zrt. levonulásával a torlódások egy csapásra megszűnnek, de már az is óriási eredmény lesz, hogy miután a belváros felé tartók visszakapják a Buda­örsi út mindkét sávját, megszűnik az állandó tolakodás, és talán vele az Egérúttól lépésben haladó gépkocsisorok is rövidülnek.

A fővárosból kifelé igyekvők pedig megünnepelhetik, hogy a Nagyszőlős utcában is véget ér a több hónapja tartó, idegeket és alkatrészeket pusztító araszolás. Ami mellett már csak a rá­adás lesz, ha az átépítés után való­ban európainak nevezhető színvonalú lesz a zajcsökkentés érdeké­ben gumibitumen kötőanyaggal készített burkolat.

Az elvtárs ma már eltévedne
Balaton József / MTI

Kevésbé látványos, hogy az útszakasz átépítésével párhuzamosan a Főgáz Földgázelosztási Kft., a Fővárosi Vízművek Zrt. és az ­Elmű közművezetékei is megújultak. Ami arra talán jó lehet, hogy hazánkban szokatlan módon legalább az útavatást követő hetekben ne kelljen feltörni a friss burkolatot csőtörés, gázszivárgás miatt.

A Budaörsi út Töhötöm utcai, balesetveszélyes gyalogos-átkelőhelye is átépült, igaz, a „halálzebra" néven elhíresült átkelő jelzőlámpáinak felszerelésére 2016 tavaszáig biztosan várni kell majd. Az üresen álló favermek növényzetét pótolják, a járdákat újra aszfaltozzák, és a gyalogos-átkelőhelyek, autóbusz-megállók akadálymentesítését is elvégzik.

Az igazi nagy dobás az lesz, ha Őrmező mellett elkészül a 4-es metró kapcsolódó beruházásaként 7,18 milliárd forintból épülő új autópálya-csomópont. A munkák megkezdésének három-négy hónapos csúszása nyomán 2015 decembere helyett előreláthatólag jövő áprilisban záruló építkezés az M1–M7-es autópálya fővárosi bevezető szakaszán közlekedőknek komoly könnyebbséget hozhat. Megszűnnek a korlátozások, és az autósoknak sem kell tovább egymás mellett centizgetniük a kanyargósan kijelölt, balesetveszélyesen szűk sávokban.

Egy éve már építették, s még tart
Máthé Zoltán / MTI

A budapesti közúti aluljárók bezárása után igazi meglepetés lesz, hogy az új csomópont alatt mindjárt két helyen is átvezetik a forgalmat. Az M1–M7-es autópálya fő irányait keresztezők számára ­épülő patkó alakú aluljárók egyikét a belváros felől a 4-es metró parkolója felé haladók használhatják majd. De ez a forgalmi ág arra is jó lesz, hogy a városból kifelé tartók a sztráda kivezető sávjai alatt visszaforduljanak. A másik patkót azoknak szánják, akik a Beregszász utca felől Gazdagrét, Budaörs vagy a Balaton irányába indulnának. A valamennyi lehetséges útirány kiszolgálására tervezett csomópontban egyetlen útvonalat tiltottak le.

A XII. kerület önkormányzatának kérésére az M1–M7-es autópályán a fővárosba érkezők a Beregszász út felé, azaz a Budaörsi úttól északnyugatra fekvő területek felé nem haladhatnak tovább. Mert az önkormányzat attól tart, a korlátozás nélkül a városba vezető utakon kialakuló torlódásokat az autósok a ma még kisebb forgalmú budai utcákban próbálnák elkerülni. Hiába állítják a szakértők, hogy a félelem felesleges, miután a dugók elől menekülők már amúgy is Gazdagrét felé kerülnek, Őrmező új csomópontjába a tiltást beépítik.

Cserébe a buszok előtt szabad lesz a pálya. Őrmező buszpályaudvaráról legalábbis az M1–M7-es ­autópálya irányába, a Balatoni, illetve a Budaörsi út felé induló buszjáratok a Sasadi úti megállóban is megállhatnak. Ami megteremti az átszállási lehetőséget a Széll Kálmán tér vagy a Kosztolányi Dezső tér felől érkező járatokra. Igaz, a sztráda mellett futó utak csomópontjaiban jelzőlámpák irányítják majd a forgalmat.

A Budaörs felől a fővárosba érkezők Őrmező mellett egyelőre csak kaotikus állapotokat láthatnak. A tervek szerint fél év múlva elkészülő csomópont így egyelőre nem több távoli ígéretnél.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.