Mit kérhetnek a Malév utasai? Az NFH megmondta

Térítésmentes átfoglalásra, a megvásárolt jegyek árának visszatérítésére egyaránt joguk van a Malév leállása miatt hoppon maradt utasoknak a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szerint.

Fülöp Zsuzsanna, az NFH szóvivője közölte: a Malév gépeinek leállása járattörlésnek tekintendő, és ez esetben az Európai Unió (az Európai Parlament és a Tanács) rendelete szabályozza a légi utasjogokra.

Térítésmentes átfoglalásra, a megvásárolt jegyek árának visszatérítésére egyaránt joguk van a Malév leállása miatt hoppon maradt utasoknak a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szerint
Légi közlekedés - Leállt a Malév

Hozzátette: a rendelet szerint a légitársaságnak a járattörlésről tájékoztatnia kell az utasokat, egyrészt arról, hogy joguk van térítésmentesen átfoglalást kérni, vagy visszakérni a jegyárát, másrészt a légitársaságnak fel kell  az utasnak ajánlania a körülményeknek megfelelő  szolgáltatásokat, például étkezést, a frissítést, vagy a szálláslehetőséget. Ezen kívül kártalanítás is jár az utasnak a rendelet szerint.

Fülöp Zsuzsanna elmondta: a fogyasztóvédelmi hatóság jogosultsága arra terjed ki, hogy bejelentés esetén, vagy hivatalból a légitársaság tájékozatójában szereplő tartalmat vizsgálja, de arra nem, hogy az utasjogokat érvényesítse. Ez utóbbi esetén a fogyasztó a békéltető testülettől, vagy bíróságtól kérheti jogai érvényesítését.

A szóvivő tájékoztatása szerint eddig nem érkezett a NFH megyei szervezetéhez bejelentés Malév-utastól, de ha indokolt, a hatóság megvizsgálja a légitársaság utastájékoztatását.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.