Új vezető, Kisvári János irányítja az állami tulajdonú Malév GH Zrt.-t. A több független forrásból származó információnkat az új vezető, aki korábban az Olajterv vezetője, majd az Enefi (néhai E-Star) igazgatósági tagja volt, nem cáfolta, de kérdéseinktől elzárkózott. Az állami cég tavalyi vesztesége – társcégével, a repülőgép-karbantartással foglalkozó Aeroplex of Central Europe Kft.-vel (ACE) együtt számítva – iparági információk szerint megközelíti az egymilliárd forintot. Meg nem erősített információink szerint a cégeknél a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. belső vizsgálatot folytat.
Valami nincs rendben Szabó Bernadett / Népszabadság/archív |
A földi kiszolgáló cég munkatársaival akkor találkoznak a légi utasok, amikor becsekkolnak járatukra, és amikor beszállnak a repülőgépbe. Számos olyan területen is dolgoznak, ahol utasokkal nem találkoznak, csak a repülők személyzetével: egyebek mellett a földi kiszolgálók végzik a járatok előkészítését, a csomagokat eljuttatják a gépekig. A Malév GH (és az ACE) egykor a Malév leányvállalata volt, a nemzeti légitársaság 2012-es csődjét követően állami tulajdonba került. Jelenleg a budapesti földi kiszolgálási piac második legnagyobb szereplője, olyan légitársaságokat szolgál ki, mint a dubaji székhelyű Emirates, az Air France–KLM vagy épp a Wizz Air.