A nagy érdeklődés miatt több helyen tűntek fel az interneten hamis termékek. Persze ez a szurkolói magatartás nem meglepő, minden szezonkezdet vagy nagy torna előtt rendre élénkül a kereslet, de egyetlen más nemzet termékei nem fogynak úgy most, mint a magyar termékek.
Egy futballmez ára közel 20 ezer forint, egy-egy átlagos futballrajongó ennél kicsivel többet költ összességében – ecsetelték a cégnél. Jellemzően a szerelés mellé csapnak még egy-két kiegészítőt, kisebb ajándéktárgyakat vagy arcfestő készletet.
A nagy hipermarketek, elektronikai áruházak is szívdobogva várják az Eb-t. Teljesen új helyzetet hozott az, hogy az Eb-re kijutott a magyar csapat, lényegében kiszámíthatatlan, hogyan reagálnak rá a vásárlók – hárította el az egyik nagy hipermarket munkatársa, hogy konkrét forgalmi elvárásokról beszéljen. Azonban csöppet sem pesszimisták: a Sparnál az elektronikai és híradástechnikai eszközöknél két számjegyű növekedésre számítanak, de ugyanilyen várakozásaik vannak a sörök és a chipsek területén. Szurkolói mezeket, kiegészítőket is ajánlanak (kalap, műhaj, duda, sál), de a francia, angol, német csapatok szurkolóira gondolva a kinti csapatok szurkolói termékei is elérhetőek lesznek náluk. Mivel várhatóan sok magyar szurkoló utazik ki a franciaországi Eb-re, így utazással kapcsolatos termékeket – GPS-készülékeket, tableteket és kiegészítőket – is kínálnak.
Az Auchannál úgy becsülték: az Eb ideje alatt körülbelül 2-5 százalékkal fog megugrani a sörfogyasztás, igaz, ezt nehéz lesz elválasztani az időjárás hatásától, mivel egy kánikulai időszakban 15-20 százalékkal is emelkedhet a sör fogyasztása.
A Media Marktnál elmondták: a tévéeladások 40 százalékkal is megnőhetnek egy sportesemények nélküli év hasonló hónapjához képest. A vásárlások több mint felét már az okostévék adják, és egyre népszerűbbek az új technológiák is, a Media Marktban 10 vásárlásból már 4 készülék a 4K, UHD és SUHD kategóriából kerül ki. A fogyasztók elsősorban a 121 cm képátmérőjű vagy az annál nagyobb készülékeket keresik, a 150–250 ezer forintos árkategória a legnépszerűbb. (Az Auchannál inkább az olcsóbb, 100 ezer forint körüli tévék a keresettek.) A sportesemények idején a partihűtők iránt is megugrik a kereslet.