galéria megtekintése

Mindent megváltoztatott a magyar válogatott kijutása

Viszik az emberek a magyar futballmezt, mint a cukrot. A fociőrület miatt partihűtőből, tévéből, chipsből, sörből is több fogy.

Új piac nyílt meg azzal, hogy a magyar válogatott kijutott a pénteken kezdődő labdarúgó-Európa-bajnokságra. Az korábban is megszokott volt, hogy ha közeledett egy sportesemény – világbajnokság, olimpia –, a magyar közönség televíziót vett, fogadásokat indított, vagy asztalt foglalt, esetleg készülve a meccsekre sört vásárolt a hűtőjébe.

Most, a magyar csapat kijutásával hirtelenjében „rendkívüli mértékben”, többszörösére nőtt a magyarválogatott-mezek iránti kereslet – magyarázta lapunknak H. Nagy Máté, a szaküzlethálózatot üzemeltető Football Factor marketingvezetője. A kijutást követően közvetlenül, majd pedig a hivatalos mez megjelenésekor nagy roham volt a nemzeti szerelés és a magyar válogatotthoz köthető termékek iránt. A nemzeti tizenegy mezére még előrendeléseket is kénytelenek voltak felvenni.

Csak a mezvásárlók fele kéri névvel és számmal a dresszt
Földi D. Attila / Népszabadság

 

A nagy érdeklődés miatt több helyen tűntek fel az interneten hamis termékek. Persze ez a szurkolói magatartás nem meglepő, minden szezonkezdet vagy nagy torna előtt rendre élénkül a kereslet, de egyetlen más nemzet termékei nem fogynak úgy most, mint a magyar termékek.

Egy futballmez ára közel 20 ezer forint, egy-egy átlagos futballrajongó ennél kicsivel többet költ összességében – ecsetelték a cégnél. Jellemzően a szerelés mellé csapnak még egy-két kiegészítőt, kisebb ajándéktárgyakat vagy arcfestő készletet.

A nagy hipermarketek, elektronikai áruházak is szívdobogva várják az Eb-t. Teljesen új helyzetet hozott az, hogy az Eb-re kijutott a magyar csapat, lényegében kiszámíthatatlan, hogyan reagálnak rá a vásárlók – hárította el az egyik nagy hipermarket munkatársa, hogy konkrét forgalmi elvárásokról beszéljen. Azonban csöppet sem pesszimisták: a Sparnál az elektronikai és híradástechnikai eszközöknél két számjegyű növekedésre számítanak, de ugyanilyen várakozásaik vannak a sörök és a chipsek területén. Szurkolói mezeket, kiegészítőket is ajánlanak (kalap, műhaj, duda, sál), de a francia, angol, német csapatok szurkolóira gondolva a kinti csapatok szurkolói termékei is elérhetőek lesznek náluk. Mivel várhatóan sok magyar szurkoló utazik ki a franciaországi Eb-re, így utazással kapcsolatos termékeket – GPS-készülékeket, tableteket és kiegészítőket – is kínálnak.

Az Auchannál úgy becsülték: az Eb ideje alatt körülbelül 2-5 százalékkal fog megugrani a sörfogyasztás, igaz, ezt nehéz lesz elválasztani az időjárás hatásától, mivel egy kánikulai időszakban 15-20 százalékkal is emelkedhet a sör fogyasztása.

A Media Marktnál elmondták: a tévéeladások 40 százalékkal is megnőhetnek egy sportesemények nélküli év hasonló hónapjához képest. A vásárlások több mint felét már az okostévék adják, és egyre népszerűbbek az új technológiák is, a Media Marktban 10 vásárlásból már 4 készülék a 4K, UHD és SUHD kategóriából kerül ki. A fogyasztók elsősorban a 121 cm képátmérőjű vagy az annál nagyobb készülékeket keresik, a 150–250 ezer forintos árkategória a legnépszerűbb. (Az Auchannál inkább az olcsóbb, 100 ezer forint körüli tévék a keresettek.) A sportesemények idején a partihűtők iránt is megugrik a kereslet.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.