Minden ötödik bankfiók megszűnt

Online kiszolgálás, alacsony költségek és átláthatóság – ezt várják el a magyarok a bankoktól, s kerülik a körülményes, bürokratikus ügyintézést – derül ki a Bankmonitor.hu digitális banki felméréséből. Amely nem meglepő módon azt az eredményt hozta ki, hogy a válaszadók markáns többsége szerint kiemelten fontos lenne, hogy a fiók felkeresése nélkül lehessen számlát nyitni és bankot váltani. A válaszadók közel fele tartaná fontosnak, hogy teljesen online ügyintézéssel, a bankfiók felkeresése nélkül tudjon bankot váltani.

A Magyar Nemzeti Bank egy friss kimutatása mindeközben a hazai pénzintézeti erőforrásait ismertette 2008–2015 között: a hálózat nagyságát és a dolgozók számának alakulását vették górcső alá. Ebből az derül ki, hogy tavaly év végén tizenhárom százalékkal kisebb volt a létszám, mint 2008 végén, ez nem sokkal több, mint 38 ezer embert jelent. Ma persze már többen dolgoznak a pénzügyi világban, mint a válság előtti boom idején, 2007-ben. A működési költségek immár mindössze négy százalékkal alacsonyabbak, mint 2008-ban és magasabbak, mint 2007-ben.

Ami a fiókok számát illeti, az összességében 23 százalékkal csökkent. Egyedül az FHB-nál nőtt a személyes ügyintézést lehetővé tevő pontok száma. E bank partnere a 90 tagból álló takarékszövetkezeti integráció, amely az összesen 2801 fiókos magyarországi hálózat több mint felét, közel 1500 ­fiókot ad. A legnagyobb leépítő, a Raiffei­sen 58, az UniCredit 51 százalékkal csökkentette a hálózatát. A CIB 46, a Sberbank pedig 39 százalékkal csökkentette fiókjait 2008–2015 között, majd az orosz hátterű bank még idén is vágott tíz százalékot. Az Erste fiókjainak cirka harmadát szüntette meg. A bankok jellemzően fiókjaik egyedi megtérülési mutatói alapján döntöttek a bezárásuk mellett. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.