Mind több családba már okostelefonon érkezik a Jézuska

Az okostelefonok elterjedése már a magyarországi vásárlási szokásokon is nyomot hagy. A karácsonyi ajándékot online beszerzők közül idén a tavalyinál négyszer többen nyúlnak már a telefonjuk után.

Míg a "hagyományos" online vásárlókon már november első hetében, addig az ajándékok utáni hajszát már mobiltelefonon folytatókon csak november második felében tör ki a karácsonyi bevásárlási láz – derül ki az Allegroup.hu Kft. felméréséből. Ráadásul az egyszerű online vásárló szenteste már nemigen foglalkozik a számítógépével, míg az okostelefont használók még december 25–26-án is kiemelkedően aktívak.

„Várakozásaink szerint a tavaly év végi időszakhoz képest idén karácsonykor több mint háromszorosára nőhet a mobiltelefonokon keresztüli értékesítés, így vélhetően ez lesz az első olyan szezon, amikor az meghaladja a 100 millió forintot. A teljes karácsonyi forgalmunkhoz képest ez az összeg önmagában még nem jelentős, de a növekedés dinamikáját figyelembe véve rövid idő alatt a mobilos eladások komoly tényezővé válhatnak a hagyományos netes vásárlás mellett” – mondja Csupor Erik, a Vaterát is üzemeltető Allegroup.hu Kft. ügyvezetője.

Az okostelefonok előretörését, illetve a készülékeken bonyolított vásárlások bővülését jól mutatja, hogy tavaly év végén az Allegroup.hu teljes forgalmának még csak másfél százalékát tette ki a mobilos értékesítés, míg a 2013 márciusáig tartó pénzügyi év végére prognosztizált négyszázalékos arányt már most, a karácsonyi szezon előtt elérte.

Az okostelefonok és más mobileszközök penetrációját jól jellemzi, hogy az elmúlt hónapban a társasághoz tartozó oldalakat több mint 2,1 millió alkalommal látogatták meg okostelefonnal, és 309 ezer alkalommal tablettel. (Az összehasonlítás kedvéért: számítógépről 31,8 millió látogatást regisztráltak az Allegroup.hu oldalai). Egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban csupán 676 ezer látogatás érkezett okostelefonról, és alig 53 ezer tabletről.

Az Allegroup.hu felmérése szerint a karácsonyi időszakban nagyjából negyedével nő a mobileszközökön értékesített termékek száma, az eladott termékek átlagára pedig nagyjából tíz százalékkal emelkedik az éves átlaghoz képest. „Idén a prognózisok szerint 20 ezernél is több termék fogyhat mobilon keresztül a karácsonyi időszakban, míg az átlagos kosárérték valamelyest csökkent tavalyhoz képest. Utóbbi oka elsősorban abban keresendő, hogy okostelefont ma már a kisebb vásárlóerővel rendelkező réteg is megengedhet magának” – tette hozzá Csupor Erik.

A várakozások szerint ebben a szezonban továbbra is a műszaki cikkek, és az otthonnal kapcsolatos termékek, valamint a játékok lesznek a legkelendőbbek a mobilos vásárlók számára. A korábbi tapasztalatok azt mutatják, hogy emellett nem elképzelhetetlen akár a 400-500 ezer forintos óra-ékszer vásárlás sem, de szépen fogynak a nagyobb értékű műszaki cikkek is, mint például az okostelevíziók. Az elmúlt hónapokban a Vatera mobil applikációján keresztül a százezer, vagy akár a millió forintot meghaladó értékű luxusórák is elkeltek.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.