A tervezettnél húszmilliárd forinttal többet költ a dél-balatoni vasút átépítésére az állam – tudta meg lapunk. A felcsúti vállalkozó érdekében kormányhatározat készült, így már nincs akadálya a beruházásnak.
Az borítékolható volt, hogy a siófoki szakaszt 2015-ben felújító Közgép nem kap újra lehetőséget a dél-balatoni vasút vonalán. A Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti, 52 kilométeres, uniós támogatásból finanszírozott beruházásra a Népszabadság értesülése szerint a Mészáros Lőrinc érdekeltségének számító R-Kord, a V-Híd és a Swietelsky hármasa adta a győztes ajánlatot. A konzorcium nettó 72,38 milliárd forintot kért munkájáért. Apró szépséghiba, hogy ez az összeg 19,4 milliárddal haladja meg az előzetesen becsült mérnökárat.
Tavaly még a Közgép épített zajfogót a Dél-Balatonnál. A folytatás már Mészáros Lőrincé Máthé Zoltán / MTI |
A költségek elszállása miatt érvényteleníthetnék is a versenyt, de ez nem tűnik valószínűnek: a beharangozott nagyberuházás – s annak győztese – fontos a kormánynak. Már intézkedtek is, hogy a projekt költségeinek megugrása ne okozhasson problémát. Egy napokban megjelent határozat szerint a beruházásra szánt uniós támogatás összegét 53 milliárd forintról 72,4 milliárdra emelték. Az üggyel kapcsolatos kérdéseinket sem a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), sem a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) nem kommentálta.