Megrohamoztuk a műszaki boltokat
A tartós műszaki cikkek értékesítése 14,9 százalékkal haladta meg a tavalyi év hasonló időszakában mértet. A negyedéves teljes értékesítési összforgalom 105,9 milliárd forintot tett ki.
A kutatás szerint a növekedés elsősorban a telekommunikációs, a szórakoztatóelektronikai és a háztartásinagygép-szektornak köszönhető. A háztartási kisgépek is jó negyedévet zártak, az információs technológia piaca szintén erősödött - közölte a GfK.
A telekommunikációs szektor 2013 első negyedévéhez képest 26 százalékkal bővült, főleg az okostelefonok iránti keresletnövekedés miatt. Az első negyedévben az összes eladott készülék 60 százaléka már ilyen volt - áll a közleményben.
A szórakoztató elektronika terén a nagyképernyős lapostévé húzta a piacot: 2014 első negyedévében a hazai piac 16,2 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, ami 21 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
A felmérés szerint a karácsonyi időszak erőteljes hirdetési hatása a háztartási kisgépek piacán átnyúlt az idei év első hónapjaira is. A szektor 20,4 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest.
A háztartásinagygép-szektor 2014 első három hónapjában folyamatosan, 2013 első negyedévéhez képest 19,6 százalékkal bővült a piac.
Az információs technológiai piac az év első negyedévben a tavalyinál mérsékeltebb, 5,5 százalékos értékbeli emelkedést mutatott. A növekedés motorját a tabletek jelentették.
A fotószektor viszont forgalmi értékben 4,1 százalékos mérséklődést mutatott.
Az irodatechnika 8,5 százalékkal múlta alul az egy évvel korábbi adatot.