Megoldódott a reptéri catering-ügy, kapnak ételt az utasok
Nem okoz lényegi fennakadásokat a repülőtéri légitársaságok kiszolgálásában a Budapest Aeroservice reptéri catering-cég leállása. Mára a légitársaságok többsége megoldotta a fedélzeti élelmiszerellátmányt, a kiszolgálás átmeneti megszűnése a British Airways-nél állt fenn legtovább. A Lufthansa, az Air France, a KLM és a Qatar működését érintette ugyan a leállás, de ebből az utasok semmit nem vettek észre.
Mint múlt hét pénteken megírtuk, a Budapest Aeroservice - nél a repülőtér üzemeltetője kapcsolta ki az áramot, azt követően, hogy a cég nem fizette ki a számláit. Majtán György ügyvezető ugyanakkor lapunknak azt állította, hogy megállapodott a reptérrel a fizetési ütemezésről, s a reptér ennek ellenére kapcsolta le őket a hálózatról.
A cég kiesése azért okozott átmeneti gondot, mert az egyetlen catering-szolgáltató volt a reptér kerítésén belül. Még azok a légitársaságok is igénybe vették a szolgáltatásait, akik hoztak magukkal a visszaútra elegendő ellátmányt, mert az éjszakát Budapesten töltő járatokon felszolgált élelmiszert a cég hűtőiben tárolták a késő esti érkezéstől a kora hajnali indulásig.
A Budapest Airport előre értesítette a légitársaságokat arról, hogy milyen lépésre szánta el magát a cateringcéggel szemben és két céget is ajánlott a légitársaságok figyelmébe, egyikük a vecsési Honet Kft, amely több éve szereplője a budapesti piacnak, igaz, nem a reptér területén belül működik. Ennek ellenére voltak légitársaságok, amelyeknél fennakadás volt, a British Airways például egy héttel a lekapcsolás után is csökkentett cateringgel üzemeltette reggeli járatait.
A Qatar Airways hamar szolgáltatót váltott, jelenleg azon dolgoznak, hogy ismét Budapesten oldhassák meg a járataik ellátását. A Lufthansa pillanatok alatt váltott szolgáltatót, s mivel már évek óta visszaúti cateringgel érkeznek a járataik, az utasaik semmit nem vehettek észre az egészből - tudtuk meg a légitársaságtól. Hasonló volt a helyzet az Air France KLM légitársaságoknál is.
Nagyobb gondot okozhatott volna a leállás a budapesti bázisú cégeknél, de a Travel Service chartercég már évek óta a Honet szolgáltatásait veszi igénybe, mint Farkas Attila, a cég vezetője mondja, a Honet árai kedvezőbbek voltak, a cég pedig lényegesen rugalmasabb magatartást tanúsított. A Wizz Air is a Honet szolgáltatásait veszi igénybe.
Kérdés, ki lesz az új reptéri szolgáltató, ha a Budapest Aeroservice helyére új partnert keres a reptér. A Honet ugyanis évek óta kerítésen kívüli működésre van berendezkedve, így árazza be szolgáltatásait, s aligha valószínű, hogy kifizetné a reptéri bérleti díjat, ami információink szerint százmillió forintnál is több.Ha viszont új céget hoz a repülőtér, kérdés, hogy a magas bérleti díjak mellett miként kínálhat versenyképes árakat?