Rezsicsökkentés gáncsolja az építőket a Szentendrei út és Pilisvörösvár között.
Feltűnően lassan halad az esztergomi vasútvonal Budapest és Pilisvörösvár közti szakaszának munkálataival az A-Híd Zrt. konzorciuma, így akár a 14 kilométeres vonalszakasz decemberi forgalomba helyezése is veszélybe kerülhet. A Népszabadság úgy tudja: a vonatra várókkal már lenyeletett kilenc hónapos késés után lehetséges, hogy a MÁV szerelvényei csak 2015 tavaszán térhetnek vissza a 25,4 milliárd forintból épülő sínpályára. Feltéve, hogy addigra elkészülnek és megbízhatóan működnek majd a vasútvonal biztosítóberendezései, a pálya villamosítását pedig éjszakai forgalomszüneteltetés mellett végzik el jövő nyáron.
A legfrissebb előrejelzés szerint csak jövő tavasszal adják át a felújított pályát Kovács Klára |
A két éve tartó munkálatok újabb csúszására egyelőre nincs magyarázat, de az építkezést korábban akadályozó, elhúzódó területkisajátításokra ma már senki nem hivatkozhat. Nehézséget aktuálisan a vasúti nyomvonalat érintő közművek áthelyezését megelőző engedélyezési eljárások lassúsága okozhat. A nevük elhallgatását kérő vasútépítők azt mondják: a kormányzat rezsicsökkentő intézkedései óta a közszolgáltató cégek rugalmatlanná váltak, és az előírások, válaszadási határidők betű szerinti betartásával fékezik a beruházást. Mindehhez hozzáteszik, késésben van a Szentendrei út és Pilisvörösvár között építkező A-Híd Zrt. konzorciumának leigazolt munkáiért kiállított, kétmilliárd forintot meghaladó összértékű számlák kifizetése is. Ami azzal jár, hogy a beruházás alvállalkozói is késve jutnak a pénzükhöz. Igaz, forrásaink szerint a számlák lehívásának akadozásában szerepe lehet annak is, hogy egy elmarasztaló bírósági ítélet miatt a társaság átalakult, és a jogi eljárás még nem zárult le.