Maradj talpon!

Újra felmelegítették az állva repülés ötletét, mégpedig Kínában. Az első helyi diszkont-légitársaság kidobatná a fedélzetről a „fapadok” többségét és a rövid belföldi járatokon állóhelyekkel váltaná ki a székeket.
A Spring fedélzetén. Heringosztály?
A Spring fedélzetén. Heringosztály?
Aly Song / Reuters

A Spring Airlines a kínai nemzeti rádiónak nyilatkozó szóvivője utas- és pénztárcabarát intézkedésként hirdeti az ötletet, amelyet a légi közlekedés történetében elsőként az ő cége dobott fel még 2008-ban. Akkor az újév köszöntése idején szokásos „népvándorlás” minden addigi rekordot megdöntött, az utasok tömege hiába váltott volna vonat- vagy repülőjegyet, nem fértek fel a járatokra.

A Spring elnökére és az ötlet szülőatyjára, Wang Zhenghua-ra hivatkozva a szóvivő bejelentette, hogy engedélykérelmüket benyújtották a légügyi hatósághoz, s eközben folyamatosan egyeztetnek a repülőgépgyártókkal a technikai kivitelezésről, a biztonsági feltételekről. Az engedélyek beszerzését és az utasigények felmérését követően – kedvező fogadtatás esetén – a Spring kialakítja az állóhelyeket repülőgépein és bevezeti az árletörő szolgáltatást. Az üzemanyagárak most mutatkozó mélyrepülését elnézve kezdetben sokat nem hozhat a konyhára a „talpas” utazás, főként ha azt nézzük, hogy a Spring friss utastoborzó kampánya keretében négyszáz forintos repülőjegyeket árul.

Olcsó utazást és hozzá mérten nagy élményt a Ryanair is rendszeresen kínál, az ír diszkont-légitársaságnál költséghatékonysági és nyereségnövelési szempontból korábban felmerült az állóhelyek kialakítása, igaz, akkor még a fellegekben járt a kerozin ára. Az ötletnek számos hátulütője mellett a legfontosabb ellenzője maga a légügyi hatóság, amely a biztonsági kockázatokat tartja szem előtt, s ezért nem igazán vevő a heringes helykínálat kialakítására a repülőkön.

A Springnél szeretik a sűrű fillért. A társaságot irányító, abban 26 százalékkal rendelkező Wang és fia két hete 293 millió dollár értékben bocsátott ki új Spring-részvényeket a sanghaji tőzsdén, azóta már kilencszer kellett emelniük a napi kereskedési limitet, akkora az érdeklődés a papír iránt. Az árfolyam a kibocsátás óta három és félszeresére nőtt, ezzel hétfőn az idősebb Wang vagyona elérte az egymilliárd dollárt. A börzéről befolyt összegből a meglévő, 41 darabos flottájukat kilenc Airbus A320-assal bővítik, még a jelenlegi változatból.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.