Már nem a Coca-Cola a legértékesebb

Már nem a Coca-Cola a legértékesebb globális márka, a trónfosztás az Apple nevéhez fűződik. Az amerikai technológiai óriás márkaneve az Interbrand piackutató és tanácsadó cég idei rangsora szerint 98,3 milliárd dollárt ér.

Az ezredforduló óta követett, a száz legjobb céget felsoroló értékrangsorban az eddig minden évben az élen végzett Coca-Cola most visszacsúszott a harmadik helyre. Ezzel együtt a legendás kólagyártó értéke is növekedni tudott, két százalékkal 79,2 milliárd dollárra, ám ez az Apple 28 százalékos felértékelődéséhez képest elhanyagolható mértékű. Utóbbi két éve még nyolcadik volt, tavaly pedig a második helyen állt, onnan katapultált az élre. Jez Frampton, az Interbrand vezérigazgatója szerint - nem elvitatva a Coca-Cola teljesítményét - csak idő kérdése volt, mikor kövekezik be az őrségváltás.

Semmi sem tarthat örökké - a Coca-Cola az ezredforduló óta vezette a legértékesebb márkák listtá
Coca-Cola caracasi autóflottája

A Coca-Cola a „semmi sem tarhat örökké” bölcsességével reagált a hírre, mindemellett az üdítőital-gyártó azzal is vigasztalódhat, hogy a Facebookon 73,2 millió hívet tud felsorakoztatni, szemben az Apple 9,8 milliós rajongói táborával.

A negyedik helyről a másodikra jött fel az internetes keresőóriás, a Google. Rajtuk kívül még három technológiai cég – Microsoft (5.), Samsung (8.) és az Intel (9.) - szerepel a legértékesebb tíz cég listáján, jelezve a szektor erejét. Sőt, a negyedik IBM-et is egyre inkább ebbe a kategóriába illik sorolni.

Persze a nagyot bukók listján is előkelő helyen szerepelnek a technológiai cégek, a The New York Times a Blackberry okostelefon-gyártót és a finn Nokiát emeli ki, előbbi 2011-ben még az 56. volt, onnan esett vissza tavaly a 93. helyre, hogy aztán az idén kiessen a Top100-ból.

A legnagyobb zuhanás a Microsoft által most megvásárolt Nokia nevéhez fűződik, amely az évek során a 14., a 19,, végül az 57. helyet tudta megcsípni. Felszálló ágban van viszont a Facebook, a közösségiportál-üzemeltető a tavalyi 69. helyét az idén az 52.-re cserélte.

A pénzügyi teljesítmény alapján felállított listán a legjobb tízbe egyébként új szereplő nem került be. A már említetteken kívül az illusztris kör törzstagjai közé tartozik a hatodik General Electric, a hetedik McDonald’s és a tizedik helyezéséhez ragaszkodó japán Toyota.

Egy másik autógyártó, a General Motors márkája is felkerült a listára: a Chevrolet a 89. helyre volt jó. A Chevrolet globális márkává történt fejlesztése hozta meg ezt az elismerést, a modellt 140 országban értékesítik.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.