Már a Dunántúlon száguld a Telenor Hipernet

Hatszázharminchét bázisállomást már lecserélt a Telenor, így Budapesten és környékén már elérhetővé vált a leggyorsabb, 42 megabites mobilinternet. A fejlesztés a Dunántúlon folytatódik.

Budapesten és környékén már 637 bázisállomást cserélt le hálózatfejlesztési programja keretében a Telenor, így a leggyorsabb, 42 megabit névleges sebességű mobilinternet már elérhető ezen a területen – jelentette be Christopher Laska vezérigazgató, hozzátéve, hogy a fejlesztések a Dunántúlon folytatódnak ősztől, a munkákat a Balatonnál és a nagyobb városokban kezdik. A keleti országrész hipernetre gyorsításával jövő nyárra végeznek – ígérte a vállalat vezetője.

A 42 megabit névleges, a valódi elérhető sebesség függ a hálózat terheltségétől és attól is, milyen tudású készülékkel veszik igénybe a mobilinternet-szolgáltatást. A szolgáltató kínálatában azonban már lehet olyan modemet kapni, amellyel kiaknázható a legmagasabb sebesség. Azok, akiknek a telefonja kisebb sebességet tud, azok is érezhetik a gyorsulást, hiszen a rádiós hálózat fejlesztése javítja a kapacitás elosztását is, így a kisebb sebességen dolgozó készülék is nagyobb szeletet tud kihasítani a teljes kapacitásból.

Annál is inkább, mert a hálózatrekonstrukció keretében olyan bázisállomásokat üzemelnek be, melyek egyidejűleg több előfizető jobb minőségű és stabilabb kiszolgálását teszi lehetővé. A beltéri lefedettség javításához a szolgáltató ötszázzal növeli a bázisállomások számát a sűrűbben lakott területeken, így összesen hatezer új bázisállomást helyeznek üzembe a tavaly indult projektben, amely jövő év közepén fejeződik be. A szolgáltató hálózati eszközeit a kínai ZTE szállítja, a beruházások értéke a Telenor korábbi közlése szerint listaáron 200 millió euró, ám a szerződés pontos értékét nem hozták nyilvánosságra.

Nem csak a hálózat újul meg, hanem a több, mint 230 Telenor üzlet is, az első kedden nyílt a Pólus Centerben. A koncepció szerint az üzletben csak az ügyfelek ülhetnek le, az ügyintézők, egyfajta tanácsadó szerepkörben, állva dolgoznak a pultok mellett. Az alkalmazottak munkáját a vásárlók azonnal értékelhetik egy, a pultra kihelyezett értékelő rendszer segítségével.

A papír alapú ismertetőket digitális poszterek és digitális árcímkék váltják ki – ezek olyan érintőképernyők, melyeken az ügyfél maga is tájékozódhat, amíg a szabad ügyintézőre vár. A digitális posztereken megjelenő hirdetéseket bármelyik pillanatba a szolgáltató törökbálinti központjából tudják vezérelni, azaz a jövőben egyetlen gombnyomással változtathatók a hirdetések, akár az egyes üzletekben külön-külön is – például, ha egy adott boltban speciális, csak ott elérhető akciót hirdetnek. Digitálisak és központról vezéreltek az árcédulák is, így akár naponta többször is változtathatók a kifüggesztett árak.

Tájékoztatót külön kérésre nyomtatnak. Az új üzletekben gyereksarkot is kialakítanak, valamint frissítőket is kínálnak. Az értékesítő partnerek boltjai és a meglévő márkaüzletek mellett a szolgáltató idén három saját tulajdonú márkaüzlet nyitását tervezi. A boltokban csak működő készülékeket állítanak ki, a kirakatban pedig speciális vizuális technikát használnak.

Az üzletek belső világát magyar építész tervezte, s a kellékeket is magyar beszállítótól vásárolja a cég, amely erre nemzetközi tendert hirdetett, de magyar cég adta a legjobb ajánlatot. Az értékesítési hálózat felújítása több százmillió forintos beruházás.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.