Malév-csőd: oda az amerikai járatok is

Lényegében eltűnnek a hosszú távú járatok Budapestről, ezzel pedig lekerülünk a repülés világtérképéről – a Malév-bukás újabb súlyos következménye.

Eltűnnek a fizetőképes utasokat szállító, hosszú távú járatok Budapestről, amely újabb súlyos érvágás a repülőtérnek. A Delta és a csődvédelemben működő American Airlines is publikálta már szakmán belül, hogy megszünteti a budapesti járatait, s értesülésünk szerint a Hainan Airlines sem repüli tovább Pekinget. Mindennek a Malév-csőd az oka. 

Az AA tavaly áprilisban indította el a New York–Budapest járatát, amelyet a Malévvel közösen értékesített, s lényegében telt házzal működött, köszönhetően annak, hogy sokan továbbrepültek a Malév-gépekkel a balkáni országokba vagy dél-európai célállomásokra. Úgy tudjuk azonban, hogy a business osztály kihasználtsága elég gyér volt, így a cég nem keresett annyit a járaton, mint szeretett volna. Azonban láttak benne fantáziát, s áprilistól újra repülték volna az útvonalat. Malév nélkül azonban immár nem éri meg. 

A Delta döntésében nem a Malév, inkább a magyar piacon alkalmazott árrés, a volatilis forintárfolyam, valamint az üzemanyag játszott szerepet, ugyanis e járatokat Boeing 767-300-as gépekkel repülték, ami a mai kerozinárak mellett nem a legideálisabb választás. A Delta Amszterdamon és Párizson keresztül viszi el utasait a jövőben, tehát nem utazhatunk közvetlenül az Államokba. E két járat kiesése napi több mint 400 utas elvesztését jelenti a legforgalmasabb nyári időszakban.

Információink szerint a Hainan Airlines, amely pekingi járatát szintén a magyar légitársasággal üzemeltette, márciusban állítja le a Budapest–Peking járatot. Az Airbus A330-as gép más útvonalon fog dolgozni. A cég korábban még a Malév iránt komolyan érdeklődött, sőt a Budapest Airport anyacégére is fájt a foga. Fáj ma is, csak a hírek szerint kivárnak, mert olcsóbban szeretnének vásárolni. 

A kínai járat kiesése komoly érvágás nemcsak a reptérnek, hanem az üzleteknek is, a kínai utasok ugyanis a legjobban fizető vásárlóknak számítottak a reptéri boltokban. 

Ezzel egyetlen interkontinentálisnak számító járat maradt Budapesten, a Qatar Airways Budapest–Doha között járó gépe, amely viszont keskenytörzsű Airbus A320 repülőgép. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.