Magyarország helyett Szlovákiába megy a Jaguar

Úgy tűnik, északi szomszédunk került ki győztesen a visegrádi négy ország versengéséből, ugyanis az indiai Tata Motors családjába tartozó, luxusautókat gyártó brit Land Rover illetékesei úgy döntöttek, hogy a Nyitra mellett építik fel kelet-európai gyártóközpontjukat.
Az új telephely kiépítésére és üzembe helyezésére 1,4 milliárd eurónak megfelelő összeget fordítanak – adta hírül több, egymástól független forrásra hivatkozva a The Financial Times internetes portálja. Értesülésüket pozsonyi hírforrásokból is megerősítették. Magyarország is versenyben volt, de úgy tudjuk, hogy a végső döntést már csak a szlovák és a lengyel ajánlat alapos elemzése után hozzák meg.

A szlovák kormány a befektetőknek nyújtandó végleges kedvezményekről kedden délelőtt rendkívüli ülésen tárgyalt, amelynek befejezése után Robert Fico kormányfő csupán annyit közölt, hogy a kabinet jelentős dokumentumot hagyott jóvá. A brit cég közleményében egyelőre arról tájékoztatott, hogy Szlovákiában kívánja felépíteni az új gyárát, ezért szándéknyilatkozatot írtak alá, és jelenleg még elemzik a helyszínt és az infrastruktúráját, valamint azokat a támogatásokat, amelyeket a szlovák kabinet igért a számára kedvező döntés fejében.

Jól értesül szlovák szakértők szerint a pozsonyi kabinet a beruházást 400 millió euróval kívánja támogatni. Ha létrejön az egyezség, akkor a délnyugat-szlovákiai kisvárosba az utóbbi évek egyik legnagyobb beruházása érkezhet, ahol legalább 6 ezer új munkahely létesülhet. Évente 300 ezer gépkocsit kívánnak itt gyártani. Azt egyelőre nem közölték, hogy milyen márkákat.

A Financial Times szerint a Jaguar Land Rover termelése gyors ütemben bővül az utóbbi években, elsőssorban a népszerű Range Rover modell kereslete miatt. A cég tavaly 460 ezer autót gyártott, és az idei cél az 500 ezres szám elérése. A Jaguar Land Rover azonban mindenekelőtt a három nagy német luxusmárkával, az Audival, a BMW-vel és a Mercedesszel kívánja felvenni a versenyt, márpedig e német cégek mindegyik évente csaknem 2 millió járművet ad el. Ahhoz, hogy a Jaguar Land Rover ezt a versenyt állni tudja, még több kapacitásra van szüksége, a közép- és kelet-európai térség pedig gyors ütemben válik globális autógyártó központtá – írta a brit lap.

Szlovákiában Pozsonyban a Volkswagennek, Nagyszombatban a Peugeot-nak, a Zolnához közeli Vágtapolcán (Teplička nad Váhom) pedig Kia Motorsnak van gépkocsigyára. Az egy főre jutó gépkocsik számában északi szomszédunk évek óta világelső.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.