Magyar fejlesztésű Mercedes buszokat gyártanak Debrecenben

Magyar fejlesztésű busz felépítményeket épít Mercedes alvázakra Debrecenben az ITK Holding. 2017-ben mutatják be a prototípust, amit a helyi igények alapján terveztek. Ötvenmillió eurós beruházás valósul meg.
Saját fejlesztésű, Mercedes technológiára alapuló autóbuszokat gyárt várhatóan 2017-től Debrecenben az ITK Holding – jelentette be Kossa György, a cégcsoport vezetője és Jörg Schmidt, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. Az ötvenmillió eurós beruházás eredményeként induló termelés lényege, hogy a Daimler csoporthoz tartozó EvoBus modern alvázakat szállít Magyarországra a spanyolországi gyárából, amelyre az ITK Csoport épít saját fejlesztésű felépítményt. Az erről szóló szándéknyilatkozatot ma délelőtt írták alá Budapesten. Az ITK Holding Debrecenben szolgáltatási szerződés keretében biztosítja a buszos tömegközlekedést.

A világ egyik vezető járműgyártója, a Mercedes-Benz a sajátjával egyenértékű színvonalat vár el egy magyar cégtől, az ITK Holdingtól. Ennek eredményeképp Debrecen a magyar buszgyártás fellegvára lehet – mondta a megállapodás aláírását követően Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter. A tárcavezető szerint a következő években Magyarországon a helyi piacra 3500 busz készülhet, s ez a gyártókapacitás sok munkahelyet terem. Ennek érdekében a kormány a szakképzési rendszerbe integrálja azokat a képzéseket, amelyekre a buszgyártáshoz szükség van. Jelenleg tizenháromezer olyan diák tanul ilyen képzéseken. A magyar céget a német partnere átvilágította és megállapította, hogy rendelkezik mindazon műszaki képességekkel, amelynek eredményeképp a Mercedes buszokkal azonos minőségűek lesznek a részben saját fejlesztésű buszok.

A debreceni üzembe szállított alvázakban lesz euro6 környezetvédelmi normáknak megfelelő motor, automata váltó , valamint tartalmazza a megfelelő járműbiztonsági és menetstabilizációs rendszereket. Erre fejleszt az ITK olyan felépítményt, amely kifejezetten a helyi igényeknek felel meg, a tizenkét méteres busz első része alacsony padlós, melyre a mozgáskorlátozottak és a kisgyermekesek is könnyedén felszállhatnak. A hátsó részében komfortos ülések lesznek, magasabb szinten. Ez a konstrukció olyan vonalakon használható, amelyek forgalmi szempontból nem túlterheltek – mondta Jörg Schmidt. Ez nagyjából azt jelenti, hogy ahol ritka a hering jellegű utazás. A prototípus bemutatására 2017-ben kerül sor.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.