Leszerződött a Főtaxival a reptér
A NOL értesülései - és az időközben megérkezett Budapest Airport közlemény - szerint a Főtaxi és a Budapest Airport Zrt. aláírta a reptéri taxiszolgáltatásra vonatkozó szerződését. Így megerősítést nyert lapunk korábbi információja, miszerint a Főtaxi nyerte a tendert. Erről még a múlt héten írtunk, de a repülőtér, s az érintettek sem kommentálták az információt hivatalosan.
Olcsóbb árakat ígérnek
Megbízhatóság, olcsóbb árak és minőségi szolgáltatás. Ezt kapják a Budapest Airport utasai a Főtaxitól, amely alig több mint két hét múlva megkezdi a taxi-szolgáltatást a Ferihegyi repülőtér termináljairól - írja a Budapest Airport Zrt. közleménye. Minthogy a tender tisztaságát a taxispiacon is megkérdőjelezték, valamint a Zóna Taxi résztulajdonosaként és szóvivőjeként ismert Veres István nemes egyszerűséggel törvénytelennek nevezte azt, a repülőtér idézi a tender lebonyolításával megbízott White & Case jogi iroda nyilatkozatát is arról, hogy az üggyel minden a legnagyobb rendben van.
E szerint a lebonyolítás tisztaságához kétség sem férhet, az ügyvédi iroda jogi véleménye pedig megerősíti, hogy "a tender minden lépésénél szigorúan a törvények és a kiírás szabályai szerint járt el a Budapest Airport."
A Budapest Airport számára elsősorban a jelenleginél kedvezőbb tarifák, a szolgáltatás minősége, a megbízható, stabil háttér és a korrekt üzleti magatartás volt a fontos - írja a közlemény, amelyből a korrekt üzleti magatartás a lényeg, miszerint a repülőtér reméli: az új taxiscéggel nem bonyolódik olyan vitákba, amelyek végül a Zóna Taxival a szerződés felmondásához vezettek.
Önként távozik a Zóna?
Azt sem szabad azonban elfelejteni, hogy e felmondást a Zóna megtámadta, a két cég vitája pedig a bíróság előtt van. Az eljárásban pedig a bíró érdemben nem foglalkozott a BA azon kérésével, hogy helyezzék birtokon kívül a Zónát, magyarul, hogy kötelezzék a reptéri droszt elhagyására. Ez azért fontos körülmény, mert Veres István többször kijelentette: a felmondás szerinte nem jogszerű, ezért a szerződését májusig érvényesnek tekinti, azaz, önként nem vonul le a drosztokról. Vagyis a kérdés, hogy a Zóna távozását miként éri el a Budapest Airport.
Az ügy békés megoldása kulcskérdés, s az is, hogy december eleje és vége között a Főtaxi is zökkenőmentesen beletanulhasson új funkciójába. Jost Lammers vezérigazgató is hangsúlyozta, hogy a januárban kezdődő magyar EU-elnökség előtt különösen fontos volt a számukra, hogy végre megnyugtatóan rendeződjön a repülőtéri taxi-szolgáltatás ügye.
- Az sem mellékes szempont, hogy utasainkat ezentúl a legnagyobb hagyományokkal rendelkező, közel százéves múltra visszatekintő magyar fuvarozó vállalat minden igényt kielégítő járművei szállítják a repülőtérről a városba - mondta a vezérigazgató. Hausz Gyula, a Főtaxi Zrt. vezérigazgatója kijelentette: „Minden adottságunk megvan ahhoz, hogy megfeleljünk az elvárásoknak.
Kártyaolvasó minden kocsiban
A ma aláírt megállapodás értelmében a Főtaxi a következő öt évben biztosítja a repülőtéri taxi szolgáltatást a Budapest Airport termináljairól. A reptéri szolgáltatásba beosztott valamennyi főtaxis jármű rendelkezik hitelkártya olvasó POS-terminállal és a cég további műszaki fejlesztéseket is vállalt, amelyeket 2011 első felében vezet be a terminálokon. A mostani szerződés aláírásával a Főtaxi számára lehetőség nyílik újabb szolgáltató munkahelyek teremtésére a budapesti piacon.