Lemorzsolódás az útdíjtenderen: bedobta a törölközőt a Hungarian Motorway

Fogyóban van az elektronikus útdíjrendszer (UD) kiépítésére pályázók csapata: a Hungarian Motorway Konzorcium (HMK) szerdán dobta be a törölközőt. A magyar-izraeli-spanyol szövetség csütörtökön jelenti be visszalépését az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.-nek.

Az optimistán eredetileg várt 36 pályázó helyett már csak hat céggel van dolguk az elektronikus útdíjtenderen az ÁAK szakértőinek. A részvételi jelentkezéskor nyilvántartásba vett nyolc pályázó közül az EFKON AG-t maga a kiíró zárta ki a vetélkedésből, a HMK pedig a verseny startlövése előtt saját elhatározásából lépett vissza. A résztvevők száma azonban tovább csökkenhet: az ÁAK legalábbis pénteken jelenti be, hogy a beadott dokumentumok alapján kik vehetnek részt a 42 milliárd forint keretösszegű közbeszerzés tárgyalásos szakaszán.

A magyar L.A.C. Zrt. vezette HMK mindenesetre nem várta meg az ÁAK bírálóbizottságának ítéletét. A három izraeli és egy spanyol cég, az R.S. Industries Israel Ltd., az Advenced Solutions Ltd., az Orhitec Gis Ltd. és a madridi Tecsidal S.A. csapatával indulni próbáló konzorcium a hét végén kézhez kapott hiánypótlási felszólítás értékelése után inkább feladta. Közlésük szerint úgy ítélték meg: a rendelkezésre álló rövid idő alatt a HMK "nem képes" az ÁAK által szükségesnek tartott igazolások megszerzésére.

A konzorcium cégeinek vezetői bizonyára tudják, miért gondolták így. A Nol.hu csak azt "tudja": az ÁAK-nak a nyolc jelentkező anyagai közül a legtöbb problémája a HMK dokumentumaival volt. A hiánypótlásra felszólító levél tanúsága szerint legalábbis, az öt cég szövetsége nyilatkozatai többségét hibásan állította ki. Hiánypótlásra 12 pontban kötelezték.

A csomagban volt hitelesítés nélkül becsatolt igazolás. Hiányzott a konzorciumi tagok árbevételéről szóló nyilatkozat, és azoknak a szakembereknek a kért listája is, akik a rendszer építésében részt vennének. De az ÁAK a többi között kérte azt is, hogy a konzorcium pótlólag csatolja be az útdíjrendszer építéséhez megkövetelt minőségbiztosítási tanúsítványokat, illetve az 500 kilométernyi rendszerépítési referenciát is.

Mindez azonban okafogyottá vált. Az ÁAK-nak a magyar-izraeli-spanyol csapattal már nem kell foglalkoznia. Azt pedig, hogy hány céggel folytatják az UD kapkodós kiépítését megalapozó gyorsított közbeszerzést, pénteken elárulják.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.