belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Leminősítés! A Fitch szerint is bóvli vagyunk!

Lerontotta hazánk minősítését a Fitch. A Moody's és a Standard & Poor's után a harmadik hitelminősítőnél is bukott Magyarország.

NOL| 2012. január 6. |129 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

dtk22 | 2012. január 7. | 22:16:29

heineken | 2012. január 7. | 06:52:51

Lájk!

heineken | 2012. január 7. | 06:52:51

ha megvonnak a tamogatasokat konnyebb lenne a nepnek. idaig az onreszre hitelt vettunkk fel, abbol elkeszult a nagy mu, a tobbi meg ugy ment keresztul az orszagon mint fos a liban. ezert is romlott az orszag helyzete, miota tamogatnak minket. ciprus tobbet profitalt ezekbol a penzekbol mint mi, az biztos

államadósság | 2012. január 6. | 23:54:58

http://www.youtube.com/watch?v=1ul4ZoeJV_s

1figyelő | 2012. január 6. | 23:46:39

Nem csak a mi jelenlegi országunkat minősítették le, ez most a trend. Kell az olcsó befektetési lehetőség a virtuális világban létrehozott virtuális pénznek (a reálgazdaságtól elszakadva). Ahol hagyják, ott érvényesülnek a virtuálisok, ahol nem , ott nagyobb a reálgazdaság jelentősége, társadalmi rendtől függetlenül. Pl. USA több százezer új munkahely, Kína növekedés, stb.

taliga | 2012. január 6. | 23:29:04

Osszián | 2012. január 6. | 22:54:31

Indul a "Népfront mozgalom"??
(Pozsgayt ne hagyják otthon, ki lehet tolni...)

De minden demonstráció ellenére, nem tud EGYETLEN hiteles politikust mondani, aki bármilyen mozgalom élére állhatna...!

Nincs, kiírták magukat a történelemből...!

Osszián | 2012. január 6. | 22:54:31

"AMúgy pedig, ki venné magának a bátorságot, hogy kezdeményezzen egy ilyen társadalmi összefogást...???"

Épp most indul el egy hatalmas társadalmi összefogás.

Természetesen a fidesz nélkül, akik hazaárulók és országrontók, nemkülönben azok is, akik minden módon próbálják még mindig védeni az országrontást.

Árok Kornél, Kónya, Majtényi és még sokan mások VETTÉK a bátorságot, és kezdeményezték az összefogást.

De nem lehet köztünk egy arasznyi fideszes sem, mert az már szándékos, ahogyan tönkretették, meglopták, elárulták, hazavágták a magyar gazdaságot - a köztársaságot.

dtk22 | 2012. január 6. | 22:28:08

Mit olvasok?! Megvonnák tőlünk az EU támogatásokat? Akkor Alsómocsoládfalván már soha nem lesz térkövezve a piactér? Nem fogják felújítani az évek óta heti 1 óra rendelési idővel működő "Orvosi Centrumot" másfél milliárdért? Brühü-brühü... Miből gazdagszik ezután a holdudvar? De a jó hírt még titkolják, ugye? Állítólag visszaépítik a cukoriparunkat, Dunaújvárost, Ózdot, az Ikarust, a tejipart, ezentúl mi vethetünk ki vámot a kínai cuccokra...

Johny550 | 2012. január 6. | 21:59:36

aladi1 | 2012. január 6. | 21:05:28
Érvek nélkül valóban Ne vitázzon.....

Johny550 | 2012. január 6. | 21:43:44

aladi1 | 2012. január 6. | 21:05:28
Érvek nélkül valóban Ne vitázzon.....

Johny550 | 2012. január 6. | 21:43:16

casio | 2012. január 6. | 21:11:12
"De ugye nem akarod azt mondani, hogy az elmúlt közel egy évtizedben nem kaptunk eleget az Uniótól??! Hát szinte abból épült mindenn"
Nyomos érv, "minden".... Mi épült olyan ami az általad is emlegetett "magyar gazdasághoz" azóta is hozzátesz és nem elvesz? Ki ne hagy egyet sem....

"Te melyik országban élsz, hogy nem hallottál arról, hogy az adókedvezmények megvonása miatt a Januári bérek már kevesebbek lesznek a legtöbb munkavállalónál? Na, ez lesz 3 hét múlva."
Netalán az is 20%-al kevesebb lesz mint az IMF ajánlása szerint?? Épp azért kampányolsz, hogy jöjjön a külföldi diktátum és ennél több legyen elvonva.... Érdekes meglátás, a kormányzati kevesebb elvonás az maga a gonosz, a külföldről diktált kotta szerint nagyobb, meg üdvözlendő. Gratula....

aladi1 | 2012. január 6. | 21:36:51

casio: Köszönöm, Ez (a pénzbeni hozzájárulás) persze csak egy dolog. A sokkal nagyobb dolog az, hogy részt veszünk a nemzetközi gazdaságban, viszont igaz, hogy abból túl kis szeletet hasitunk ki. És vitathatatlan, hogy a jelenlegi kapitalista rendszernek is sok hibája van - pl. a pénzhatalom (mondhatjuk nyugodtan "Investmentbanking"-nak) tulzott befolyása.
Ami bosszant az ilyen "kihasználás", "gyarmatositás", "szolgaság" stb. szövegekben, az, hogy ha rákérdezel, de mégis ki gyarmatosit etc. minket?, akkor a válasz nagyrészt "EU". Az EU - nak 27 tagországa van - és mindegyikben van egy réteg, aki azt állitja, hogy az ő országát az EU kihasználja. Hát akkor most ki az az EU???

casio | 2012. január 6. | 21:11:12

Johny550 | 2012. január 6. | 20:51:11

Csak egy mai hírrel reagálok, hogy mit adtak nekünk a "rómaiak":

"Az EU retorzióként megvonhatja Magyarországtól a kohéziós alaptól nyújtott támogatást, ami által a GDP 2 százalékának megfelelő összegtől esne el az ország.

De ugye nem akarod azt mondani, hogy az elmúlt közel egy évtizedben nem kaptunk eleget az Uniótól??!
Hát szinte abból épült minden.

Te melyik országban élsz, hogy nem hallottál arról, hogy az adókedvezmények megvonása miatt a Januári bérek már kevesebbek lesznek a legtöbb munkavállalónál? Na, ez lesz 3 hét múlva.

Amúgy mik voltak azok az ellentmondások? Várom a tételes kiigazítást.

aladi1 | 2012. január 6. | 21:05:28

Johnny 550, az hogy az én életutamat anélkül jellemzi, hogy a legkevesebbet is tudná róla, jól elszórakoztatott és teljesen nyilvánvalóvá tette, hogy abszolut feleslegesen vitáznék Önnel :)mármint innét alulról, mert Ön szerint Ön nyilván felettem van :) Jó éjt.

Johny550 | 2012. január 6. | 21:05:05

tatatata | 2012. január 6. | 20:57:11
Aki bedől ennek a nemzetközi látványpékségnek, arra mit mondjon az ember??? Tessék nyugodtan lenni, viktor majd megy, jön egy elvhű, "hiteles" ember, aztán majd lesz ám kánaán. Akkor majd olvassa vissza a sorait amit most ideírt......

tatatata | 2012. január 6. | 20:57:11

Johny550 | 2012. január 6. | 20:07:25

Van itt egy érdekes tény!
Ekkora nemzetközi nyomás még sohasem volt MO-on, mint most! Annyira jól sikerült a nemzeti önállóság ellen vívott harc, mint az államadósság elleni! Ha OV nem megy neki a világnak, nem tesz annyi antidemokratikus lépést, negyed annyian nem foglalkoznának velünk, mint most! A szuverenitásunkat OV és bandája lerombolta! Mikor cikkeztek ennyit rólunk egymástól független szervezetek? Nem a nép hátrált ki Viktor "Mein Kampf"-ja mögül (önállóság), a nép csak azért távolodik tőle, mert sokkal rosszabbul él, mint 2 éve, hanem maga Viktor vezette magát abba a helyzetbe, hogy most már mindenki diktál neki! Ez van! Ez olyan, mint amikor az ember a markát szorítja! Minél jobban szorítod, annál kevesebb marad benne! Orbán eqrta!

taliga | 2012. január 6. | 20:56:20

nablakarát | 2012. január 6. | 20:51:49

Nem szoktam lementeni semmit, így idézni sem tudnám.
Ha tévedtem itt, írásban megkövetem és bocsánatot kérek (akkor egy olyan cikknél "kaptam", amikor magával is beszélgettem).

Elfogadja?

Johny550 | 2012. január 6. | 20:56:06

aladi1 | 2012. január 6. | 20:35:20
Kiváló hasonlat a római biodalom! Egy totalitárius rendszer, ami hatalma megszilárdítására levert minden ellenkezően gondolkodót.....
Csak hát onnan alulról, ahonnan maga egész életében szemléli a világot, gondolom nem így látszik a hasonlata fonákja.....

Johny550 | 2012. január 6. | 20:53:14

aladi1 | 2012. január 6. | 20:30:43
Az a baj, hogy a birodalom nevek változnak, csak ezt nem mindenki látja át....
Valóban nem egy világon élünk......

nablakarát | 2012. január 6. | 20:51:49

taliga: "(Majd még jön, hogy "síkhülye" - copyright nablakarat - is vagyok, hogy a többit ne is említsem.)"

édes, kedves taliga!
Aránylag bő szókincsem van SOHA nem használtam!
Ha mégis megtalálja valahol, kérem az orrom alá dörgölni!
Ha nincs ilyen, kérem ne rágalmazzon!

Avval már nem menti meg Orbánt!
Szerencsére!

Johny550 | 2012. január 6. | 20:51:11

casio | 2012. január 6. | 20:27:27
A szűklátókörűség mintapéldánya Őn is....
Tegyen próbára:
A közösség amelyhez, most csatlakoztunk (megint egy "jó" kis közösség, ajjaj, ez megy 200 éve....) mit is adott nekünk??? Én azt látom, hogy ez is csak elvesz, apránként, de lassan már mindent....
Mit akar erősíteni?? "Gazdaságunkat"???? Az meg mi? Maradt még valami olyan? Például??? Ha jól emlékszem még azt is viktor szemére vetették, amikor növelte az állam szerepét a MOL-ban (mellesleg stratégiai cég is...)? Annyi ellentmondást hozott fel két mondatban, hogy nehéz kibogozni mit is akar....

A "levágást" olyan 20%-tól számolom, pl. amit most a görögöknél lesz... Amúgy mi lesz 3 hét múlva???

aladi1 | 2012. január 6. | 20:35:20

Még ajánlhatom Johnny 550.-nek, ha ismeri, kifejezetten a "Brian élete" cimü film hires jelenetét, amikor a "szabadságharcosok" feltették a kérdést : "DE MI CSAK SZOLGÁLTUNK A RÓMAIAKNAK, SOHA NEM KAPTUNK SEMMIT! VAGY?" - sajnos ennek a jelenetnek az iróniáját nem fogja megérteni.

aladi1 | 2012. január 6. | 20:30:43

Johnny 550
De mennyire jó az ilyen kommenteket olvasni. Emberek százezrei tanulhatnak abból, hogy sokan tényleg ilyen egysikuan gondolkodnak Magyarországon, és mit tanulnak ezek az emberek? Hogy elmennek innét és soha nem jönnek vissza. Akkor majd a Johnny 550-ek épithetik az országot... "szolgaság" "szolgalelküség" "gazda", ilyen szóhasználat :)... Jó ember, maga nem ebben a világban él, hanem a török vagy a római birodalomban. Meleg üdv.

casio | 2012. január 6. | 20:27:27

Johny550 | 2012. január 6. | 20:07:25

Te ezt a marhaságot te írtad, vagy E-mailban kaptad, hogy másold be ide?
Vázold már néhány hiteles pontban, hogy milyen nagy vívmányokat hozott az elmúlt másfél év?!

Miből gondolod te és Viktorod, hogy nekünk az a jó, ha Európa közepén elrekesztjük magunkat? Miért gondolod, hogy akkor leszünk önállóak, ha mindenkivel összerúgjuk a port? A történelemtől kaptunk egy lehetőséget, hogy elvesztegetett 40 év után ismét csatlakozhatunk egy közösséghez, amely még segít is minket gazdaságilag, de ezzel szemben vannak elvárások is.
Talán célravezetőbb lenne az a módszer, hogy a gazdaságunkat erősítenénk és akkor nyílna meg a nagyobb önállóság lehetősége. Nem gondolod?

A bérekből meg épp most vágnak le, anélkül, hogy az Unió ezt előírta volna. Majd csak figyelj 3 hét múlva.

Johny550 | 2012. január 6. | 20:07:25

Olvasom a kommenteket és egyre tisztább, hogyan is várhatná az ember egy olyan ország társadalmának tisztánlátást, akiknek semmit nem mond az önrendelkezés, önállóság. Persze, mit is mondana nekik, mindenig megmondták nekik az elmúlt 200 évben, kivel kell háborúzni, hova kell belépni, kivel kell jóba lenni, mit kell eladni, hol kell megszorítani, stb.... Cserébe kaptak viszonylagos "jólétet", de amikor jött a számla a "gazdától", azt kamatostul fizette meg.
Most megint itt lenne a lehetőség, de nem, nekünk jó lesz a szolgaság. Talán ebben hibáztak viktorék is amikor 2/3-ot kaptak, azt hitték lesz elég bázis lesz mögötte, hogy végigmenjenek egy önállóbb ország felé vezető úton, de hát a magyar nem hazudtolja meg gyáva, meghunyászkodó szolgalelkűségét....
Jöhet egy újabb bokros vagy bajnai klón, aki majd felolvassa a kottát amit az IMF és az EU komponált. Remélem, majd amikor első lépcsőben levágnak a nyugdíjakból és a bérekből (lásd a friss román és görög példákat...) majd mindenki elégedetten nyugtázza, hogy azért jó volt elzavarni ezt a viktort....



balboa | 2012. január 6. | 19:51:14

Megalapozatlannak tartják a leminősítést Matolcsyék.

Miért is nem meglepő, az önkritika nem az erősségük.

casio | 2012. január 6. | 19:25:46

taliga | 2012. január 6. | 19:18:51

Megértelek, hogy hosszú vívódás után végre beláttad, hogy a szerecsent hiába mosdatod, az bizony nem lesz fehér.

taliga | 2012. január 6. | 19:18:51

casio | 2012. január 6. | 19:08:16

Maga estére rendszeresen átcsap személyeskedésbe, jelzőket aggat másokra.
Ez már nem vita, hanem a saját véleményének másba valaó beledöngölési kísérlete.
Nem az én világom
(Majd még jön, hogy "síkhülye" - copyright nablakarat - is vagyok, hogy a többit ne is említsem.)

Szép estét!

taliga | 2012. január 6. | 19:15:13

kovacs | 2012. január 6. | 19:07:21


Az átlagos, görög nyugdíj (ca. 1.400,- euró) majd a dupplája az átlagos, német nyugdíjnak... (A magyarról ne is beszéljünk!!)

A görögök egész nap az árnyékban heverészve és UZO-t, vagy Domestica-t szopogatva bizonyára sokkal hatékonyabbak és termelékenyebbek (na jó leszámítva néhány kecskepásztort, már csak a a sajt miatt)...

Erre varrjon gombot!

taliga | 2012. január 6. | 19:12:11

varsoigyors | 2012. január 6. | 18:33:39
"Hát igen. Ez valóban puccskísérlet a javából."


Igaza van (magam is ezt a kifejezést használtam korábban)!

Ez folyik most kontinenseket áthidalva, teljes mellszélességgel és minden frontons, egész pályás letámadással egy össztűz Magyarország ellen.
EGY NYÍLT PUCCSKÍSÉRLET!

Más szavakkal hasonló folyik, mind Kadhafi Líbiája, Irán, Algéria, Mubarak és Egyiptom ellen, csak nem valódi fegyverekkel, mert azért egy többszörös szövetségest nem ildomos szétbombázni, no meg aztán közel is van...

Megteszi a teljes ellehetetlenítés, ami már működik egy Közép-európai, kicsi, szinte fegyvertelen, természeti kincsek nélküli kulturállam ellen.

Ugyanez a nyugati módszer pl. teljesen hatástalan a természeti népek, vagy pl. egy Taliban ellen, nincs mibe belekössenek (NATO, EU tagság, IMF, áram, AUDI, MALÉV, Túró Rudi). Ott ilyenek nincsenek, így aztán a hiányuk sem érződik...

casio | 2012. január 6. | 19:08:16

taliga | 2012. január 6. | 18:30:36

Az előbb már felvetettem neked, hogy mennyire visszás a te szádból olyant hallani, hogy összefogás. Pont tőled, aki a legnagyobb megosztó nyaloncának mondhatod magad. Aki pártjával együtt abban az önelégült hitben ostorozta a többieket, hogy a 2/3 birtokában minden megengedett és minden megfelelő.
Vagy még sem?
És hidd el azt is (ezt a varsoi gyorsnak is mondom), hogy Európa és az USA egy ilyen jelentéktelen országot (amely az EU össztermelésének a 3 %-át adja) nem akarnak a várható haszonért bedönteni. Mert nem is lenne.

Az a koncentrált támadás, ami hazánkat éri, az a kedves vezetődnek és pártjának szól. Azért mert Európa közepén, egy új diktatúra van kialakulóban és ez bizony ebben a labilis gazdasági helyzetben nem megengedhető.
A gazdád eddig minden segítő és jobbító gondolatot elutasított, lesöpört. Most nála a labda, neki kell lépni. A legjobb volna, ha átadná a kormányzást egy szakértői kormánynak. A Fidesz körökben is vannak közgazdaságban jártas, hiteles emberek. Mert ez így tovább nem működik, ezt mindenki beláthatja.

kovacs | 2012. január 6. | 19:07:21

Re:varsoigyors
Azert keresnek olyan keveset az otthoniak, mert termelesuk is alacsony...
Csak ezt a dilettans bandat kene lecserelni a valasztoknak, es szakembereket kinevezni, akik tudjak, mikent kell iranyitani a gazdasagi, politikai jatszmat a vilagban. Evvegre nem 1929-ben vagyunk, es ne mindig masokat okozzunk sajat butasagunk miatt!!

varsoigyors | 2012. január 6. | 18:33:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

elm320 | 2012. január 6. | 18:33:30

evergreen | 2012. január 6. | 18:07:08
A vége a lényeg.
Én is támogatnám a kormány bizonyos intézkedéseit, de a demokrácia megszüntetését, a kontrollok megszüntetése után a hatalmon lévők elszabadult korrupcióját elutasítom.

taliga | 2012. január 6. | 18:30:36

barnan | 2012. január 6. | 17:24:23

Sajnos abban egyetértünk, hogy ami az összefogást illeti, eléggé kilátástalan a helyzet.

Így-úgy megmagyarázható, hogy a nagy jólétben az emberek inkább individualisták, hiányzik a szolidaritási készség, de amikor baj van, nagy baj van, akkor is hiányzik az összetartás, az összetartozás, az összefogás szikrája is.

Elég csak végigolvasni egy 1/2 métert az alanti kommentekből és kiütközik az egymás iránti gyűlölet, sőt, durva any´ßadozás, egymás egy kanál vízben való megfojtás szándéka.

Siralmas.

A közelmúlt tragikus szerencsétlensége kapcsán tanulhatnánk a japánoktól, hogy zokszó nélkül, ismeretlenek küzdöttek az árvízzel, földrengéssel, egymást segítették a nincstelenségben (mert azért ott sem csak milliomops él). Egy szalmaszálat el nem lopott senki szellemvárosokban hagyott, még használható javakból...


AMúgy pedig, ki venné magának a bátorságot, hogy kezdeményezzen egy ilyen társadalmi összefogást...??? Politikus biztosan nem, mert nincs a hazában egyetlen egy sem, aki valamilyen módon le nem járatta volna magát nemcsak 49-től, de még 1989-től is a mai napig.
Gyorsan ment...

casio | 2012. január 6. | 18:27:24

evergreen | 2012. január 6. | 18:07:08

Te valami szörnyű félreértés áldozata vagy. Elöljáróban. Ugye nem gondolod komolyan, hogy Magyarországot most azért szívatják, mert a hiteleinket vissza akarjuk fizetni?
Bárhonnan is ered ez a sületlenség, ne dőlj be neki. Főleg azért ne, mert nem idő előtt akarunk törleszteni (nem is tudnánk) A törlesztéseknek is pontos menetrendje van, jelenleg még nem tértünk el tőle.
Itt másfél éve megy a huzavona, miközben az ország gazdasága többek közt az egykulcsos adó miatt meglehetősen leromlott. A költségvetés kiadásait nem csökkentették, munkahelyek nem létesültek, ellopták a Mnyp-i megtakarításokat stb. stb. Mindezek mellé örökre be akarják magukat betonozni egy ilyen rossz gazdasági helyzetbe.
Ezek után miért kell csodálkozni azon, hogy a befektetők nem érzik biztonságban a befektetéseiket? Ráadásul pont te kezdted emlegetni a demokratikus fékek lebontását. A befektetők szemében ez is arra utal, hogy a pénzük veszélybe került. Ahol a pénzeket ellenőrizhetetlenül lehet költeni, ott nincs garancia a visszafizetésre sem. Ahol nincs olyan szervezet, amely figyelmeztet a költségvetés elszabadulására. (KT)
A folyamat saját magát generálja, hiszen már egy ideje újra nő az alapkamat, ezzel együtt a CDS felár, ami olyan adósságcsapdába hajtja az országot, hogy képtelen lesz kitermelni a hiteleket és a kamatait.
Tudomásul kell venni, hogy az ország jelenlegi állapotában, valamint a geopolitikai helyzetet nézve, önálló nagyobb rendszerektől k

evergreen | 2012. január 6. | 18:07:08

Nem bóvlik vagyunk, hanem magyarok a SAJÁT hazánkban! Az én identitásomat sem a Fitch sem a hozzá hasonlók nem fogják meghatározni.
Ez a döntés, ami érdekes módon éppen a kormány tegnapi, IMF-tárgyalásokkal kapcsolatos bejelentése (és néhány órával a nyitásról szóló mai újabb bejelentés) után történt, tovább erősítik azt a gyanút, hogy a hitelminősítők a spekulánsok meghosszabbított karjai, a válság elmélyítésére játszanak. („Vérszagra gyűl az éji vad!”)
Egyébként meg mi is Orbánék bűne? Miért fúj ránk a pénzvilág? Mert Orbán anno bejelentette, hogy le akarja faragni az államadósságot és ehhez nem kíván újabb IMF hitelt felvenni, hanem ezt a célt belső forrásokból kívánja elérni? Egy normálisan működő pénzvilágnak nem üdvözölnie kéne, ha egy adós törleszteni akar? Nem akkor kéne fenyegetőznie, ha az adós nem akar törleszteni? Itt most nem fordítottak-e a reakciók? Nem a további hitel-kihelyezési és busás kamatkilátásiakat féltik-e azok a külföldi pénzügyi körök, akik eddig jól éldegéltek a tőlünk húzott sarcból? Nem attól tartanak-e véletlenül, hogy esetleg ragadós lehet a példa és más eladósodott országok is megpróbálnak talpra állni? Magyarok! Legyetek észnél! Nem engedhető meg, hogy Brüsszel (aki annak idején Margaret Thatchert, most meg Berlusconit is megbuktatta) egy bábot ültessen a nyakunkba, akin keresztül tovább folytatható hazánk lenyúlása!
Persze ettől függetlenül még nem kellett volna megbontani a hazai demokratikus fék- és ellensúly rendszert, páros lábbal

bizinol | 2012. január 6. | 17:43:34

A legújabb hírek szerint Bill Gross éa Mohamed El-Eriannal fölvásárolnak minket. Ezek ki akarják csinálni a Fitch-et?
Egyelőre talán csak a kötvényeinket viszik, a vízünket, földünket még nem.

elm320 | 2012. január 6. | 17:42:34

taliga | 2012. január 6. | 17:09:05
Voltak, de most nyilvántartás is van róluk.
Így tudják hová kell irányítani az ügyeket.

casio | 2012. január 6. | 17:37:01

bizinol | 2012. január 6. | 17:25:16

Te szerencsétlen! Mi köze ennek a csődhalmaznak Simorhoz? Nem tudod ki a Magyar Köztársaság Miniszterelnöke?

Simor nem a kabátját veszi a képen, hanem a pénztárcáját nézi, hogy meg van-e még. Ilyen társaságban én is ezt tenném.
A Fellegi pedig épp azt mondja: - Nem én voltam. A Varga: - Mondtam Gyuri, hogy ne vedd el. A Matolcsy: - A rosseb gondolta, hogy ennyire éber lesz.

öregficko | 2012. január 6. | 17:33:44

"az Orbán-kormány tagjai téblábolnak a miniszterelnöki iroda bejáratánál"....
Hát szerintem nem csak ott ....!!
"Lerontotta hazánk minősítését a Fitch"
Sejtem már ki a hibás :
a osztrák \"sógorok\" a hibásak....... !!!
2002-ben , amikor Viktorka hosszú osztrák szanatóriumi kezelése alatt volt,
biztos valami rossz orvosságot adtak neki ......
és attol egyre rosszabb lett az állapota szegénynek !!!
Azóta már Napoleon kis Miska Viktorka szemében …!
Bizony .....!

bizinol | 2012. január 6. | 17:25:16

simor vehetné már a kabátját, pont úgy ahogy a képen is látszik!

barnan | 2012. január 6. | 17:24:23

taliga | 2012. január 6. | 16:26:47
Igazat adok Neked. Valóban ezen helyzetben az összefogás segíthet, de ennek elengedhetetlen feltétele az, hogy valaki kezdeményezzen, valaki jó példával járjon elől. Ha őszinték akarunk lenni, meg kell állapítanunk, ezen kezdeményezésnek nyomait sem lehetett a "parlament falai között" felfedezni az elmúlt években, sőt...
S ez azért káros (ezen változatban), mert a gyakorolt megnyilvánulások megfertőzik a társadalom egyes részeit, viszonyulási mintaként szolgálva irányukba. Remélem, hogy vezetésünk, kormányunk lesz az, aki a bölcsességben, józanságban, önkritikában, toleranciában, alázatosságban, kompromisszumra való hajlandóságban mint kezdeményező, példát fog mutatni a jövőben, mert az ország ennek a hiányát éli meg egyelőre s valóban szükségét látja (politikai hovatartozástól teljesen függetlenül).

A dolgok egyébként valóban ismétlődnek, azt látjuk, amit láthattunk a korábbi években, az okot követi az okozat. Egy mókuskerékbe kerültünk, amelynek megállításához szükséges, hogy valaki, valakik a fejükhöz kapjanak és józanságtól vezérelve kivegyék ezen kerékből az országot, a társadalmat. Ha ez nem történik meg, minden folytatódik tovább, az sem elképzelhetetlen, hogy minden felerősödve, felgyorsulva ismétlődik újra és újra.

pawpar | 2012. január 6. | 17:15:00

bizinol | 2012. január 6. | 17:10:06

Te megérdemelnéd, hogy kilépj az unióból. Egyébként aránylag egyszerűen megoldhatod. Költözz át Moldáviába vagy Belorusszba, ott legalább mindjárt meg fogod tudni, hogy milyen az élet az EU-n kívül.

pawpar | 2012. január 6. | 17:10:49

waldo | 2012. január 6. | 16:54:44

"kötni kétoldalú szabadkereskedelmi megállapodásokat a nagyobb partnerekkel (Németország, Oroszország) - a többi nem számit."

Roppant érdekelne, hogy mi a túrót fogsz eladni Németországnak és Oroszországnak? Hogy mit veszel tőlük, az világos? De csak importból nem lehet megélni.
(Még lenne néhány észrevételem, de javaslataid megvalósíthatóságával kapcsolatban ez éppen elég.)

bizinol | 2012. január 6. | 17:10:06

waldo | 2012. január 6. | 16:54:44
Egyetértve veled, a simorbandát elötte azért nyugdíjazni kellene.
Én népszavazást szeretnék az eu-ról, aztán figyelném, hogy hány ország követne még bennünket. Szerintem más országokban is dereng már az embereknek, hogy hiába választanak maguknak kormányt, a valóságban keselyűk irányítanak mindent. Szánalmas volt, ahogy az eu 27 kormányfője nyikhaj spekulánsok kegyeit kereste a csúcson.

taliga | 2012. január 6. | 17:09:05

elm320 | 2012. január 6. | 16:53:53
"A fideszes ügyészség tudja, hogy melyik bíró fideszpárti és keménykedő.
Az ügyet oda irányítja."

Na látja ez is csak a fantazmagória világa és előítélet, amit, mint tudjuk tűzzel-vassal irtanak a jogvédők...

Pártszimpátiával rendelkező ügyészek, bírák eddig nem voltak, csak 2010. áprilisától...??? Azért ezt maga sem gondolja komolyan!

Én abból indulok ki, hogy a 90-es hatalomváltás után sokkal nagyobb esélyem van arra, hogy egy bíró, vagy ügyész valóban jogot (nem igazságot!) szolgáltat, mint a 40 éves szocializmus alatt!

casio | 2012. január 6. | 17:05:09

waldo | 2012. január 6. | 16:54:44

Na, itt van még egy főokos! Nem akarsz a Matolcsy csapatban szerepet vállalni? Ekkora marhaságot!

casio | 2012. január 6. | 17:02:07

taliga | 2012. január 6. | 16:26:47

Hogy nem szakad rád a mennyezet?!! Hát pont te vagy a legjobb alanya a széthúzást tökéletességre vivő nagy machinátor legnagyobb húzásának. 14 éve mérgezi Magyarországot a kicsinyes hatalomvágyával, megosztva, ellenségeskedésbe taszítva a lakosságot. A 2/3 birtokában lesöpört minden szándékot, amely megpróbálta megakadályozni ezt az ámokfutást. Még a mai napig is görcsösen ragaszkodik a hatalomhoz, utolsó csapásaival is ártani próbál (Árok Kornél kirúgatása) és még te nyávogsz itt összetartásról? Kivel? Aki elutasított minden észérvet, megalázta az egész országot? Nincs olyan rétege az országnak, amelyet ne hozott volna rosszabb helyzetbe, mint volt ( a saját talpnyalóit kivéve). Akkor mit akarsz még? A segítség révén megosztaná a felelősséget is, ami pedig egyértelműen csak az övé!

barnan | 2012. január 6. | 17:01:10

(elnézést a korábbiak ismétléséért, nem volt tervezett!)

barnan | 2012. január 6. | 17:00:14

Meg tudja mondani valaki, hogy mi jelenleg Mo. kilábalásának konkrét, reális alapokon nyugvó terve, amit pro-kontra véleményezni lehetne?

Annyit tudunk jelenleg, amit öt szóban megfogalmazhatunk: "éljük túl az első félévet".

waldo | 2012. január 6. | 16:54:44

Mikor fogja valaki a "hitelminősitőket" leminősiteni?
Senkinek nem zavarja az agyát, hogy ezek mind magánvállalkozások (értsd: spekulátorok) akik rémhirterjesztésből csinálnak valagnagy pénzeket?
Brüsszelben beadtak egy reformjavaslatot karácsony előtt (remélem, be is jön), amivel gyakorlatilag kiebrudalnák ezeket a dögkeselyűket az ún. szuverén (azaz állam) adósságok megitéléséből. Na erre az egyik (azt hiszem, pont a Fitch) rögtön elkezdett hőbörögni, mondván, hogy a bevételeik 90 %-a (!) ezekből a spekulativ manőverekből jön. Aztán rá is tettek egy lapáttal és gyorsan leminősitették 16(!) Eurós ország hitelképességét.
Ami szép hazánkat illeti, itt van egy pár egyszerű javaslat, amivel azonnal tetemesen csökkenne a költségvetési hiány:
1. Kilépni a NATO-ból (ki a szar akarna minket megtámadni)
2. Kilépni az EU-ból, kötni kétoldalú szabadkereskedelmi megállapodásokat a nagyobb partnerekkel (Németország, Oroszország) - a többi nem számit.
3. A Nemzeti Banknak teljhatalmat adni és ugyanakkor feljogositani arra, hogy a forint árfolyamát, valamint a napi alapkamatot meghatározza
Azt sem szabad elfelejteni kéremszépen, hogy a gyenge forint erősebb export-versenyképességet is jelent, tehát nem automatikusan rossz.

elm320 | 2012. január 6. | 16:53:53

taliga | 2012. január 6. | 16:23:30
Ha visszaállitják a demokráciát, a fékek és ellensúlyok rendszerét,
nem fogom kritizálni a jelenlegi kormányt.
A demokrácia hiányát csak akkor vesszük észre, ha nincs.
Maradjunk annál, hogy az ügyészség jelöli ki a bíróságot.
pl. XY Lézer Jani felé legyintett, de nem ért hozzá.
A fideszes ügyészség tudja, hogy melyik bíró fideszpárti és keménykedő.
Az ügyet oda irányítja.
A bíróság így hozhat egy itéletet testi sértés miatt is pedig nem az volt.
A demokráciában nem a bíró jóságától vagy nem jóságától függnek az ügyek, hanem a tövénytől és a független bíróságtól.

casio | 2012. január 6. | 16:52:13

taliga | 2012. január 6. | 15:59:09

Ne legyél már butább, mint a Matolcsy!
Miért nem olvasod el, hogy a hitelminősítők mi alapján döntenek. Nem csak a pillanatnyi helyzetet értékelik, hanem azok későbbi kihatásait is. Ha egy ország 0,5 %-os GDP-t tervez és közben már 10 % körül finanszírozza magát a piacról, akkor az egyértelműen nem fogja tudni kitermelni a fennálló hiteleket és azok kamatait. Ezért a befektetői csoportoknak azt javasolják, hogy ne fektessenek be ide, mert bizonytalanná vált a visszafizetés. Ha nem így tennének, akkor a világban levő likvid pénzt hamar felélnék az ilyen dilettáns kormányok és összeomlana minden.
Nem annyira bonyolult ez.

pawpar | 2012. január 6. | 16:49:26

taliga | 2012. január 6. | 16:26:47

"Itt néhány szerencsétlenen kívül (magamat is ideszámítva), senki sem azon gondolkodik mit, hogyan kellene tenni Magyarország ÉRDEKÉBEN, hanem azon okoskodnak a hazaellenesek, hogyan lehetne az elindított politikai PUCCS-ot végrehajtani, milyen trükkös módszerek vannak még rá, hogy egy demokratikusan megválasztott magyar és a nemzeti érdekeket szem előtt tartó kormányt megbuktassanak..."

Demokratikusan a Fidesz lett megválasztva kormánypártnak. A kormánypárt bármikor (demokratikusan) kormányfőt és kormányt cserélhet, valamint gazdaságpoltikát is. Ez például egy megoldás.
Annyira pedig nem lehet szemellenzős (főleg, mint nem fidesz hívő), hogy még mindig azt higgye, hogy az Orbán-kormány "nemzeti érdekeket szem előtt tartó kormány".

saman | 2012. január 6. | 16:43:35

Ez a het olyan volt, mint egy izgalmas kartyaparti.

Ez volt a vegen a tizesre az asz.

mh5129 | 2012. január 6. | 16:38:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

taliga | 2012. január 6. | 16:37:44

mh5129 | 2012. január 6. | 16:30:44

Maga szerencsétlen!!

Hol írtam egyszer is, hogy a széthúzás 2010. áprilisában kezdődött???
Nem véletlenül neveztem "Turáni átok"-nak...

Tud olvasni is?
:(((

elm320 | 2012. január 6. | 16:36:30

taliga | 2012. január 6. | 16:23:30
Ki az a saját?
A Diktátor tényleg a saját ügyeivel foglalkozik nem az országéval.
A Diktátoron kivül itt a dolgokba más nem szólhat bele. A fidesznyikeknek is a Diktátor parancsait kell végrehajtani, ha ellentmondanak repülnek és mehetnek az un. zemberek kaszjába.
A zemberek meg kussolhatnak.

taliga | 2012. január 6. | 16:35:18

mh5129 | 2012. január 6. | 16:27:08
"Istenem, te ragadtál le a pénznél.
Demokráciáról beszéltem az első perctől."

Pontosan erről vanszó! Milyen demokratikus jogai hiányoznak, ami eddig megvolt?

Mit törődött maga eddig az Alkotmány tucatnyi paragrafusával, nem is olvasta soha, csak most bukott rá mindenki! A napi életben nem érez belőle úgy sem semmit!

Nem mindegy magának, hgy az ügyész küldi egy gyilkosságnál valamelyik bíróhoz...?

Nincsenek az alapvető demokratikus jogaink egy cseppet sem megsértve!
Most nem az egyén, az ország van sz@rban, azzal kéne törődni, csakhogy az maguknak nem áll érdekükben...

mh5129 | 2012. január 6. | 16:30:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

barnan | 2012. január 6. | 16:29:42

Meg tudja mondani valaki, hogy mi jelenleg Mo. kilábalásának konkrét, reális alapokon nyugvó terve, amit pro-kontra véleményezni lehetne?

Annyit tudunk jelenleg, amit öt szóban megfogalmazhatunk: "éljük túl az első félévet".

betablokk | 2012. január 6. | 16:29:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mh5129 | 2012. január 6. | 16:27:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

taliga | 2012. január 6. | 16:26:47

Itt néhány szerencsétlenen kívül (magamat is ideszámítva), senki sem azon gondolkodik mit, hogyan kellene tenni Magyarország ÉRDEKÉBEN, hanem azon okoskodnak a hazaellenesek, hogyan lehetne az elindított politikai PUCCS-ot végrehajtani, milyen trükkös módszerek vannak még rá, hogy egy demokratikusan megválasztott magyar és a nemzeti érdekeket szem előtt tartó kormányt megbuktassanak...


Turáni átok a széthúzás, soha nem is visszük semmire, amink maradt csak arra jó, hogy túléljünk mindenkit, de a jóléthez kevés...!
:(((

elm320 | 2012. január 6. | 16:24:27

taliga | 2012. január 6. | 15:59:09
A házánkat nem áruljuk el, vagy a Diktátor maga a haza esetleg a nép.
Ilyet valahol már hallottunk.

taliga | 2012. január 6. | 16:23:30

mh5129 | 2012. január 6. | 16:06:30

"Szerinted alapvető jogi normákat be nem tartó országnak Európa szívében add valaki pénzt?"

Maga leragadt a PÉNZ-nél.
Itt már régóta nem a pénzről szól a történet, hanem külföldről akarják az Orbán vezette kormányt megbuktatni!!

Miért?
Nem passzol a személytelen, gender-mainstreames és kozmopolita Úniós gondolkodásba egy olyan ország, amely meg akarja magának tartani a jogot arra, hogy saját ügyeinek egy részét saját maga határozza meg.

Az angolokkol is hasonló problémájuk lenne, de a nagyságrendi különbség miatt azokba nem mernek belerúgni, mert akkorát rúgnának vissza, hogy beleremegne Merkel asszony "sejhaja" és Sarkozy úr nózija...!

Mi egy kis "krumplik" vagyunk, ezért hát azt gondolják, velünk mindent megtehetnek.


barnan | 2012. január 6. | 16:14:57

Gorekaqm | 2012. január 6. | 16:01:59

A jelenlegi ténykedéseknek, politikai csiki-csukinak köszönhetően egyre drágább az élet az országban, s ez csak romlani fog. Ez következmény, valaminek a következménye. A hitelkamatok 15% körül, pár hónappal ezelőtt 10% alatt voltak, ez is következmény - újra veszélybe kerülnek a hitelesek, már a forinthitelesek is. Ez javarészt a folytatott kommunikációnknak, erősködésünknek és helytelen gazdaságpolitikánk eredménye - mondják ezt jobboldali közgazdászok (is). Azt is megmondták mi történik ha ezen nem változtatunk.

pawpar | 2012. január 6. | 16:09:51

Gorekaqm | 2012. január 6. | 16:01:59

Az a baj, hogy egy hajóban vagyunk. Ezért amit mi büntetésként kapunk az Orbán kormánytól, ti azt kapjátok jutalmul.
Egyébként örömre semmi okunk. Orbánt nem lett volna szabad megválasztani miniszterelnöknek. Most talán végre megszabadulunk tőle, de hogy ez egy olyan helyzetben történik, ami rosszabb, mint az elmúlt 22 évben volt, az egyetlen épeszű embernek sem öröm.

mh5129 | 2012. január 6. | 16:06:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pawpar | 2012. január 6. | 16:02:56

taliga | 2012. január 6. | 15:59:09

"Lassan eljutnak maguk is oda, hogy ezeknek a minősítgetéseknek semmi köze a gazdasághoz, pénzügyekhez..."

Ez azért így nem igaz. Olvassa el "Gabe62-nek" küldött kommentjeimet (mind a két hosszút és a befejezést is).

Gorekaqm | 2012. január 6. | 16:01:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

atengerimalac | 2012. január 6. | 16:01:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

barnan | 2012. január 6. | 15:59:36

[off]
Bokros 85% körül hirdette meg anno gazdaságpolitikáját, három valóban nehéz esztendő után 60% alatt rögzítettük adósságtömegünket. A jelenben jobb pozícióban voltunk, erősebbek voltunk, viszont politikai célokra és rossz gazdaságpolitikára fecséreltük az elmúlt (lassan) két esztendőt. A következmények realizálódtak.

pawpar | 2012. január 6. | 15:59:15

gabe62 | 2012. január 6. | 15:13:35

Befejezés:
Az eredmény pedig: az adósság nem csökkent (sőt az MNB szerint nőtt), a gazdaság idén recesszióba jut, a forint gyengébb mint valaha, a foglalkoztatottság jó , ha stagnál.

taliga | 2012. január 6. | 15:59:09

mh5129 | 2012. január 6. | 15:51:58
"Már rég nem erről van szó.
Demokrácia, mond ez valamit."

Na azért haladunk...
Lassan eljutnak maguk is oda, hogy ezeknek a minősítgetéseknek semmi köze a gazdasághoz, pénzügyekhez...

Tisztán politika!

Akkor milyen ismérvek alapján is minősítenek? Hol vannak ezek az ismérvek lefektetve?

Ez most egy külföldről irányított, demokratikusan megválasztott kormány elleni nyílt PUCCSKÍSÉRLET...!

Maguk meg asszisztálnak, mint belső felforgatók...!
Elárulják a hazájukat egy tál lencséért!
:((

pawpar | 2012. január 6. | 15:55:07

gabe62 | 2012. január 6. | 15:13:35

"nem lehet szabadságharcosként viselkedni, amikor adósságunk 2/3-át külföldi befektetők jegyzik, és ha nem veszik a kötvényeinket, akkor képtelenek vagyunk finanszírozni magunkat, de legfőképpen azt az adósságot, amit a szocik felhalmoztak (52%-ról 80% fölé). Mivel pénz kell, egyenes út vezet az IMF felé, és innen kezdve ők diktálnak. Ez óriási stratégiai és taktikai hiba volt a Fidesz részéről,"
A befektetők nem a "szabadságharc" miatt nem veszik az állampapírokat, hanem Orbán rossz gazdaságpolitikája miatt. A tavalyi jó. ha 1,5%-os növekedés és az idei recesszió miatt emelték fel a kockázati felárat. Sajnos a pénzpiac nem jótékonysági intézmény, minél kockázatosabb hitelfelvevő vagy, annál drágább a hitel, vagy éppen nincs is.
Ráadásul Orbánék kitalálták, hogy majd Oroszország, meg Kína, meg Szaud-Arábia fog magyar államkötvényeket vásárolni. Csak ezt előre meg kellett volna beszélni a vonatkozó országokkal. Mert úgy látszik, a mostani Magyarország nekik is túl kockázatos...

Az "adósságcsökkentésről" pedig még annyit, hogy emiatt vette el a kormány a magánnyugdíj pénztárak vagyonát, vetett ki mindenféle válság- és különadókat a bankokra és a multikra, emelte fel az ÁFa-t, vezette ki a kisjövedelmüekél az adójóváírást, emelte fel a nyugdíjkorhatárt és csökkentette le a rokkantak járulékát. Az eredmény pedig: az adósság nem csökkent (sőt az MNB szerint nőtt), a gazdaság idén recesszióba jut, a forint gyengébb mint valaha, a foglal

barnan | 2012. január 6. | 15:52:57

Elgondolkodtató az országgal szembeni felelősségérzet kérdését feszegetve, hogy az ország ezen kiélezett gazdasági helyzetében is "egy MNB"-nek kell kezdeményeznie a kivezető megoldás keresését, a kompromisszumra való törekvésben a központi banknak kell példával elől járnia, példát mutatnia.

Elgondolkoztató az is, hogy kinek mit jelent a fogalom: alázat, alázatosság. Idézet a Magyar Katolikus Lexikonból: "erény, mely képessé tesz arra, hogy az ember igazságának, teremtett voltának megfelelően és törékenységének tudatában legyen. Ellentéte a gőg. Az alázat igazi önismeretből fakad, mely megóv az elbizakodottságtól. A szerzetességben az alázatosság a tökéletesség fokmérőjének bizonyult. Az alázat nem csupán egy az erények között, hanem alapmagatartás az Istennel és embertársakkal való kapcsolatban."

S valóban, felmerül az emberben a sokak által megfogalmazott kérdés: az eddigi kudarcok beismerésének elkerülése kinek s miért fontosabb, mint az ország boldogulása? Miért kell veszélybe sodornunk ezért egy társadalom jövőjét?

Folyamatosan drágul az élet, gondolt valaki azokra, akik a létminimum közelében vagy az alatt éltek, élnek (a lakáshitelek forint kamatai is a 15%-ot ostromolják)? Tudja valaki mit hoz a holnap következményként? Azt, hogy milyen elgondolások, célok mentén szőjük lépéseinket, meg tudja mondani valaki?

Licus | 2012. január 6. | 15:52:18

Na ennyit a mai "ötös fogat" megbeszélés TÉNYLEGES eredményességéről (nem véletlenül távozott onnan Simor András hirtelen). Orbánnak semmi se drága, és továbbra is az államcsőd felé hajtja az országot hagymázas politikája mentén.

mh5129 | 2012. január 6. | 15:51:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

taliga | 2012. január 6. | 15:48:17

Azért elgondolkodtató, hogy a pénzügyi világnak érdeke Magyarország lebóvlisítása, ergo drágább hitelek felvételére kényszerítése úgy, hogy közben messze nem szorul olyan és akkora mennyiségű pénzügyi injekciókra, mint pl. Görögország, Portugália, Írország, vagy Spanyolország és gazdasági mutatóit tekontve huzamosabb ideje messze felülmúlja ezeket a tényleg csőd szélén álló országokat...

Növekvő devizatartalékok,
növekvő foglalkoztatás,
javuló külkereskedelmi mérleg...

Ügyes, ügyes...!
:((

Delta | 2012. január 6. | 15:46:45

Minek kell még történnie hogy belássátok : nektek ez nem megy.
Mondjatok le és adjátok át a helyeteket egy szakértői kormánynak.
Mire vártok: csodák csak ritkán történnek.

elm320 | 2012. január 6. | 15:41:45

gabe62 | 2012. január 6. | 15:17:08
Nekem nem kell Vezér.

mh5129 | 2012. január 6. | 15:40:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mh5129 | 2012. január 6. | 15:38:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pawpar | 2012. január 6. | 15:38:09

gabe62 | 2012. január 6. | 15:11:16

"Orbán legnagyobb hibája, saját pártjával szemben és z országgal szemben is, hogy elkótyavetyélte a támogatottságát. Nem azzal kellett volna foglalkozni, hogy a demokratikus intézményrendszer felszámolásával biztosítsa saját és pártja hatalmát."
Orbán legnagyobb hibája, hogy népvezérnek alkalmas és nem kormányfőnek. A demokratikus intézményrendszert azért számolta fel, mert tudta, hogy nincs valódi gazdaságpolitikája. Azaz rögtönözni fognak, valamint törvény- és szabályelenes lépéseket fognak tenni, ezért kellett leépíteni a független ellenörző rendszert.

"Azt viszont jól látja, hogy legnagyobb ellensége egy országnak az adósság, és azt kell lebontani."
Magyarország legnagyobb problémája az alacsony foglalkoztatottság, különösen a termelő szektorokban. Orbán az államadósság elleni harcával leállította a gazdasági növekedést és a munkahelyek számának növelését.

"rabszolgasorba taszította az országot és a következő nemzedékeket, hogy 52%-ról 80% fölé vitte a szocialista kormányzat a GDP arányos államadósságot,"
Az adósságot 60%-ról 80%-ra a világválság okozta GDP csökkenés vitte fel. Ezért volt butaság csak az adósságcsökkenésre koncentrálni, amiből ráadásul egyelőre nem is lett semmi.

"A Fidesz pedig sok jó elgondolás mellet"
Egyet mondjál, ami tényleg jó volt!

elm320 | 2012. január 6. | 15:37:32

gabe62 | 2012. január 6. | 15:11:16
Az adósrabszolgaságban azért Járai keze is benne volt.
A Fidesznek akkor az volt a mondása: minnél rossszab, nekik annál jobb.
Járai is ez alapján cselekedett. A szociális népzavazást is a Fidesz csinálta. Elég hülyék voltak, hogy nem gondolták ez visszaüt rájuk.
Ha értelmesek lettek volna hagyják, hogy az előző kormány véghezvigye a reformokat, mert ezzel nekik is könnyeb lesz. Más végzi el helyettük a piszkos munkát, mint az előző kormányzásuk előtt Bokros.

Béla222 | 2012. január 6. | 15:36:51

Vajon mi a titkosszolgálati vizsgálódás végeredménye? Ki a felelős a leminőditésekért és a Forint gyengüléséért? Cca másfél hónapja hogy bejelentették, hogy bevetik a titkosszolgálatot is? Akkor most ki a fogó?

tusa | 2012. január 6. | 15:32:56

Világos, ez Világos!

Big Jimi | 2012. január 6. | 15:32:55

Emlékszik még valaki, mikor az előző leminősítéskor itt verte a nyálát a díszes tásaság (taliga, varsói meg a többiek), mert valaki azt találta mondani, hogy a Fitch is az ország leminősítését tervezi? Rémhír, meg egyebek... Már előre röhögtem rajtuk, hogyan fogják majd magyarázni, mikor tényleg bekövetkezik. (És nem a leminősítés tényén, hanem az "okostojásokon" - mielőtt azzal vádolnának, hogy az orzág helyzetének örülök.) Varsóit pl. az sem zavarja, hogy 317,3-ra a forintnak ERŐSÖDNIE kellett. Perszeeeee, tudoooom, az alá is mindenki más (ti. a FIDESZ-en kívüliek) ármánykodása, hozzá nem értése juttatta. Pedig a kormány mindent megtett :-).

Egri Károly | 2012. január 6. | 15:29:16

A kép egyébként teljes tanácstalanságot tükröz.

Egri Károly | 2012. január 6. | 15:27:11

Ezek szerint még a hitelminősítők sem józanodtak ki teljesen? - Selmeczi szenátorasszony után szabadon.

atiboy | 2012. január 6. | 15:24:58

Orbán is csak addig fogják követni míg utol nem érik. Akkor lesz csak nagy sírás-rívás a budiforradalmárok körében.

Plútó | 2012. január 6. | 15:23:32

gabe62 | 2012. január 6. | 15:17:08

Amikor a török fürdőket épített, Európa ma fejlettnek mondható részében nem volt nagy kultúrája a mosdásnak, talán még le is nézték, aki vízzel volt kénytelen érintkezni. Akkor oda szerettünk volna tartozni.
Most amikor hozzájuk tartozunk, kelethez szeretnénk tartozni. Legalábbis úgy ötvenhárom százaléknyian.
Érti ezt valaki?

mh5129 | 2012. január 6. | 15:21:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vakablak | 2012. január 6. | 15:21:01

LOL

atengerimalac | 2012. január 6. | 15:20:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mh5129 | 2012. január 6. | 15:19:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gabe62 | 2012. január 6. | 15:17:08

Plútó, így van. Nekünk mindig kell egy "Vezér" akit követni kell. Sajnos a magyar nép úgy van programozva, hogy (egyelőre,és az elmúlt 1000 évben) alkalmatlan a demokráciára.

kikerics | 2012. január 6. | 15:16:53

Nincs mit tenni!

"Néznek bennünket kultúrnépek. Látják képtelenségünket a haladásra, látják, hogy szamojéd erkölcsökkel terpeszkedünk, okvetetlenkedünk Európa közepén, mint egy kis itt felejtett középkor, látják, hogy üresek és könnyűk vagyunk, ha nagyot akarunk csinálni, zsidót ütünk, ha egy kicsit már józanodni kezdünk, rögtön sietünk felkortyantani bizonyos ezeréves múlt kiszínezett dicsőségének édes italából, látják, hogy semmittevők és mihasznák vagyunk, nagy népek sziklavára, a parlament, nekünk csak arra jó, hogy lejárassuk. Mi lesz ennek a vége, szeretett úri véreim? Mert magam is ősmagyar volnék, s nem handlézsidó, mint ahogy ti címeztek mindenkit, aki különb, mint ti. A vége az lesz, hogy úgy kitessékelnek bennünket innen, mintha itt sem lettünk volna.
Legyünk ez egyszer számítók. Kerekedjünk föl, s menjünk vissza Ázsiába. Ott nem hallunk kellemetlenül igazmondó demokratákat. Vadászunk, halászunk, verjük a csöndes hazai kártyajátékot, s elmélkedhetünk ama bizonyos szép ezredéves álomról.
Menjünk vissza, szeretett úri véreim. Megöl itt bennünket a betű, a vasút, meg ez a sok zsidó, aki folyton ösztökél, hogy menjünk előre. Fel a sallanggal, fringiával, szentelt olvasókkal, kártyákkal, kulacsokkal, agarakkal, versenylovakkal és ősökkel! Menjünk vissza Ázsiába!…

Ady Endre

Nagyváradi Napló - 1902. január 31.

Plútó | 2012. január 6. | 15:15:19

gabe62 | 2012. január 6. | 15:11:16

Lenézzük a törököt, de amikor itt voltak, a jogbiztonság megvolt.
Nem szerettük a Habsburgot, amíg itt voltak, volt jogbiztonság.

Úgy látszik nekünk muszáj parancsolni valakinek, akinek van kultúrája.
Nem szeretem, de ez van.

gabe62 | 2012. január 6. | 15:13:35

folyt.

befektetők jegyzik, és ha nem veszik a kötvényeinket, akkor képtelenek vagyunk finanszírozni magunkat, de legfőképpen azt az adósságot, amit a szocik felhalmoztak (52%-ról 80% fölé). Mivel pénz kell, egyenes út vezet az IMF felé, és innen kezdve ők diktálnak. Ez óriási stratégiai és taktikai hiba volt a Fidesz részéről, hogy ebbe a helyzetbe kormányozta az országot. A belső szavazóbázisát elvesztette, nemzetközi porondon pedig elszigetelődött. Ez előrevetíti a 2014-es bukást - amit meg is érdmelnek ! Ezzel együtt bízom benne, hogy az Mszp nem kap a következő 20 évből 12 év kormányzást, mint ahogy kapott az elmúl 20 évben, és lebénultságig eladósította az országot ! A hogyan tovább érdekes lesz, de remélem nem a nevető harmadik, a Jobbik kap kormányzati felhatalmazást 2014-ben, mert az egyenlő lenne a koporsőszeggel. Talán ha már kommunista múlt nélküli politikusok lesznek a Fidesz és Mszp soraiban, akkor már tényleg nem egymásra, hanem az országra koncentrálnak - de ez még 2-3 generáció (rosszul vagyok, amikor a levitézlett Kovács Lászlót, Szekeres Imrét és hasonszőrűeket tud még mindig csak felvonultatni az Mszp).

.

gabe62 | 2012. január 6. | 15:11:16

Azért ez nem igazán meglepő, számítani lehetett rá.
Orbán legnagyobb hibája, saját pártjával szemben és z országgal szemben is, hogy elkótyavetyélte a támogatottságát. Nem azzal kellett volna foglalkozni, hogy a demokratikus intézményrendszer felszámolásával biztosítsa saját és pártja hatalmát. Észre kellett volna vennie, mi az, amit politikailag megtehet és mi az, amit nem, erre nem volt érzéke, ezért azt gondolom rossz politikus - rosszul mérte fel az erőviszonyokat, és hogy nem 1990-et, hanem 2010/11/12-t írunk. Azt viszont jól látja, hogy legnagyobb ellensége egy országnak az adósság, és azt kell lebontani. Adam Smith is megmondta, egy országot kétféleképpen lehet leigázni, fegyverrel és adóssággal. Az, hogy Bajnai 265 Ft-os eoró árfolyammal adta át az országot, az állampapír hozamok 4-5% voltak és a kockázati mutatóni 170 pont volt, egy pillanatnyi állapot volt, a legsúlyosabb vétek az volt, amellyel rabszolgasorba taszította az országot és a következő nemzedékeket, hogy 52%-ról 80% fölé vitte a szocialista kormányzat a GDP arányos államadósságot, a jóléti költekezéseivel és adóforintjaink elkótyavetyélésével ! A szocialista kormányzat 2002-2010-ig megásta az ország sírját, ahonnak 100 évig csak kí-keservesen fog tudni csak kikecmeregni. A Fidesz pedig sok jó elgondolás mellet brutálisan érzéketlen volt mindenfajta hazai és nemzetközi demokratikus kritikára, és nem vette tudomásul, hogy nem lehet szabadságharcosként viselkedni, amikor adósságunk 2/3-át külföldi befektet

elm320 | 2012. január 6. | 15:10:27

note | 2012. január 6. | 14:54:01
Jobb is volt 10 évvel ezelőtt, mikor csak a Bokros csomag által konszolidált ország husosfazekát kellett ellopni.
Ráadásul mumusnak még ki is kiáltották. Pedig neki köszönhették a dorbézolást.

nablakarát | 2012. január 6. | 15:07:41

Szerettem volna Matolcsy és Orbán pofikáját látni, mikor meghallották szabadságharcuk eredményét!

nablakarát | 2012. január 6. | 15:06:35

Oké, most mondják!
De a beharangozóban egy szó sem esett róla!

varsoigyors | 2012. január 6. | 15:04:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mh5129 | 2012. január 6. | 15:03:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablakarát | 2012. január 6. | 15:01:53

A 15:00-ás HírTV Hiradó meg sem említi a leminősítést!
Ez őket is minősíti!

elm320 | 2012. január 6. | 15:00:58

note | 2012. január 6. | 14:54:01
Ez a tolvaj diktatúra adósságbombája.

mh5129 | 2012. január 6. | 15:00:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

atengerimalac | 2012. január 6. | 14:59:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Plútó | 2012. január 6. | 14:59:23

Úgy látszik a befektetők rosszabbat vártak, mert a hír hallatán elkezdett erősödni a HUF!
Túl vagy értékelve Viktor evvel a leminősítéssel. Persze lehet, hogy bennfentes információkból tudják, megszületett a döntés, eltakarodsz.

elm320 | 2012. január 6. | 14:58:10

kikerics | 2012. január 6. | 14:39:34
A mai fidesznyikek Ady Enrét is kitagadnák és elvonnák tőle a díszpolgársági címet.

taxi | 2012. január 6. | 14:57:49

Na, akkor már tudom, hogy Orbán miért hajbókolt az IMF és Simor előtt :) Próbálta megakadályozni a leminősítést, de elkésett. Előbb kellett volna gondolkoznia.

mh5129 | 2012. január 6. | 14:55:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

note | 2012. január 6. | 14:54:01

Működik a gyuriccsánnyi által hátrahagyott és időzített adósság-bomba !

mh5129 | 2012. január 6. | 14:53:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablakarát | 2012. január 6. | 14:53:17

Jöjjenek a fidesz-trollok, hogy a gazdaság teljesítménye nem alapozza meg ezt a döntést!

Igazat adok nekik!

Ez az Orbán-kormány teljesítményét értékeli!
beeeee

taliga | 2012. január 6. | 14:53:10

Ezeknek a (le)minősítőknek pontosan ez a céljuk, hogy egy-egy ország mutatói romoljanak ergo rosszabb (vö. a bankvilág számára jobb) feltételekkel kényszerüljön egy ország hitelt felvenni...

Ez a banki megbízásuk, ezért nem függetlenek!

marsalfia | 2012. január 6. | 14:52:15

Ezek a tetvek pontosan tudták hogy jön a harmadik leminősítés, hisz ezt közlik a kormánnyal. Ezért volt ez a reggeli nagy békülés. Persze a kis majom még nem adta fel a harcot. De remélem nem éli túl. orbán TAKARODJ!

HIRDETÉS


Simor András érkezik, az Orbán-kormány tagjai téblábolnak a miniszterelnöki iroda bejáratánál
MTI - Kovács Tamás
A Fitch Ratings hitelminősítő BB+ kategóriájúra módosította a magyar államadósság besorolását, ez pedig azt jelenti, hogy a harmadik hitelminősítőnél is a bóvli kategóriába tartozik Magyarország. A hírre gyengülni kezdett a forint, már 317,30-nál jár, holott ez idáig egész nap erősödésben volt a magyar fizetőeszköz. 

A Fitch pénteken közölte, hogy a hosszú futamidejű magyar állami devizaadósság besorolását egy fokozattal, az eddigi "BBB mínusz"-ról "BB plusz"-ra módosítja. A hosszú lejáratú szuverén forintadósság osztályzatát a cég ugyancsak egy fokozattal, "BBB"-ről "BBB mínusz"-ra rontotta; ez az osztályzat továbbra is a befektetési ajánlású sávban van. A hosszú futamú besorolások kilátása további leminősítés távlati lehetőségére utaló negatív.

Matteo Napolitano, a hitelminősítő szuverén besorolásokért felelős londoni igazgatója szerint a pénteki leminősítés a magyar költségvetési és külső finanszírozási környezet, valamint a növekedési kilátások romlását tükrözi. Napolitano szerint ezt részben "a további nem szokványos gazdaságpolitikai lépések" okozták, amelyek aláássák a befektetői bizalmat, és "bonyolulttá teszik" egy új IMF/EU-megállapodás elérését.

HIRDETÉS

Ez a tény egész más fénybe helyezi azt a kérdést, miért tartott ma reggel válságtanácskozást Orbán Viktor Simor András jegybankelnökkel, Matolcsy Györggyel, Fellegi Tamással és Varga Mihállyal. Azzal együtt is, hogy a miniszterelnök délelőtti szavai után a piacok megnyugodni látszottak.

Ez a böngésző nem támogatja a flash videókat

A magyar államadósság CDS-árazása tegnap 738 ponton állt, ma reggel 690-re esett, mindkettő kirívóan magas értéknek számít.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    129 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
. .
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS