Százezren mondtak nemet a díjemelésre

Információnk szerint a százezret is meghaladhatja azon mobilos ügyfelek száma, akik nem fogadták el a Telekom és a Telenor egymástól független, a közelmúltban bejelentett áremeléseit – tudtuk meg. Összesen mintegy négymillió előfizető lehet érintett a tarifák növelésében.

A díjemelések jogilag kétoldalú szerződésmódosítások. Az ügyfeleknek az értesítéstől számított 15 napjuk van, hogy nyilatkozzanak, ha nem fogadják el a megváltozott feltételeket – ez esetben a korábbi árakkal ketyeg tovább a szerződés.Mindehhez nem kell személyesen bemenni az ügyfélszolgálatra, de még a telefonos diszpécser jelentkezésére sem kell várni, célszerűbb levélben nyilatkozni.

Múlt héten még kígyózott a sor a Telenornál
Múlt héten még kígyózott a sor a Telenornál
Balogh Zoltán / MTI

Lapunk mind a Telenornál, mind a Telekomnál érdeklődött arról, hányan nem fogadták el a megváltozott feltételeket. A pontos számok közlésétől üzleti titokra hivatkozva mindkét szolgáltató elzárkózott, ám iparági értesülésünk szerint eddig a társaságoknál több tízezres a nemmel nyilatkozók száma, összességében így a két cégnél meghaladhatja a százezret.

Mindez annak kapcsán vált aktuális kérdéssé, hogy a múlt héten a mobilcégek több ügyfélszolgálati pontján tumultuózus jeleneteket tapasztalhattak,mert az ügyfelek a híradások, valamint az alapján, hogy a mobilcégek július elsejei hatállyal jelentették be az árváltozást, azt hitték, hogy a nyilatkozattételre július elsejéig van lehetőségük. Pedig a Telenor június 24-én kezdte el kiküldeni az érintett mintegy kétmillió előfizetőjének az értesítő SMS-üzenetet, a Telekom pedig a július havi számlában tájékoztat, így az említett 15 napot is ezektől a dátumoktól kell számolni. A tömegjelenetek miatt a Telenor vállalta: több időt ad ügyfeleinek. – Az ügyintézés ma már normál mederben zajlik, s minden, a szándékát jelző előfizetővel egyedileg foglalkozunk annak érdekében, hogy találjon a kínálatból újabb csomagot, amely a korábbiaknál több szolgáltatást tartalmaz – közölték kérdésünkre. – A Telekomnál a rugalmasan bevezetett ügyfélkiszolgálási intézkedéseknek köszönhetően, valamennyi ügyfélkapcsolati csatornán sikerült kezelni a július 1-jétől bevezetett lakossági mobildíjváltozással összefüggő, megnövekedett ügyfélforgalmat – mondták lapunknak a cégnél.

A médiahatóság, bár igyekezett fogyasztóvédői szerepkörben feltűnni, tájékoztatásaival csak növelte a tumultust. Hiába informálta később az előfizetőket arról, hogy tértivevényes levélben is nyilatkozhatnak, már késő volt. A hatóság nem tett közzé a honlapján olyan nyilatkozatmintát, amellyel megkönnyíthette volna az ügyfelek nyilatkozattételét.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.