A motorosok jobban bírják a hitelt
Akik nem voltak észnél és nem jelezték időben fizetési nehézségeiket, azok keveset tehetnek. Közülük sokan maguk viszik be a cég telephelyére motorukat, mert így legalább a beszállítási költségeket nem számlázzák ki nekik.
A Spirro szerint az utóbbi időben a készletfinanszírozásból visszavett, lényegében új, null kilométeres motorok száma nőtt meg igazán. A magánszemélyek erőn felül is hajlandóak fizetni. A kereskedők első körben a nehezen eladható, drága modellekből álló készletüket bukják el. Ezeken ráadásul biztosan veszít a hitelező pénzintézet is. A Spirrónál úgy látják: az értékesítésből befolyó összegek biztosan nem fedezik a motorokon lévő hiteleket, illetve a visszavétel költségeit (behajtás, szállítás, tárolás, eladás).
Mindenesetre a motorpiacot egyelőre nem érinti a bebukott kétkerekűek árlehúzó hatása. Már csak azért sem, mert a visszavett motorokat piaci áron, az Eurotax díjazása alapján árazza a banki szakértő, s így kerülnek piacra - tették hozzá. Ezek a motorok mégis sok esetben komoly megtakarítást hozhatnak a vevőknek. Ez elsősorban olyan null kilométeres modellekről mondható el, amelyek ugyan gyakorlatilag újak, ám több éve egy kereskedésben porosodtak. Így a 2-3 évvel ezelőtti áron kerülnek piacra, holott átvizsgálás után lényegében új motorként, s az ezekre vonatkozó garanciák mellett vásárolhatóak meg.