Röviden
Hűtlen kezelés gyanújával újra nyomoznak a Magyar Telekomnál
Hűtlen kezelés gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen nyomozást indított a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) a Magyar Telekom-csoport tagjai által kötött bizonyos balkáni tanácsadói szerződések és egyéb ügyletek kapcsán. Az NNI korábban már vizsgálódott a korrupciógyanús ügyekben a társaságnál, ezt azonban bűncselekmény megállapítása nélkül lezárta. A Portfolio úgy tudja, a cégnél valaki megelégelte azt, hogy olyan szerződések belső vizsgálatára költöttek el már mintegy 16 milliárd forintot, amelyeknek az összértéke 2 milliárd forintot is alig tesz ki. Korábban elemzők is egyszerűen "nevetségesnek" titulálták az ominózus belső vizsgálatot. (Munkatársunktól)
Érik az újabb reptéri sztrájk Ferihegyen
Újabb ferihegyi sztrájkkal fenyegetnek a repülőtéri szakszervezetek. A LESZ és az RDSZSZ közleményében azt írja: nő a feszültség a reptéren, miután a Hochtief-Budapest Airport bevezette megszorító csomagját. A szakszervezetek nehezményezik, hogy a Hochtief-Budapest Airport egyoldalúan véget vetett az egyeztetéseknek. A Hochtief-Budapest Airport egyébként hétfőn jelentette be, hogy egyoldalúan 3 százalékkal fejleszti a béreket március elsejével, decemberben pedig 2 százalékos béremeléssel egyenértékű bónuszt fizet, ha teljesülnek a forgalmi elvárások. Ám ha sztrájk lesz, akkor "átgondolhatja" a béremelési javaslatot. (MTI)
Kevesebb matrica fogy, pangás a sztrádákon
Az év első két hónapjában mintegy 5 százalékkal kevesebb autópálya-matrica fogyott, mint egy évvel ezelőtt, az árbevétel pedig 4 százalékkal csökkent - közölte az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. Emellett az autópályák forgalma is visszaesett. Ilyenre az elmúlt öt évben nem volt példa. A tavalyi év első két hónapjában 16,7 milliárd forint értékben értékesített matricákat az ÁAK, míg 2009-ben ugyanebben az időszakban 16,1 milliárd forint volt a bevétele. A legnagyobb forgalmi visszaesés a tranzitforgalom lebonyolításában főszerepet játszó M1-esen figyelhető meg, amelyen most január-februárban átlagosan 5-10 százalékkal kevesebb jármű közlekedett, mint tavaly ilyenkor. (MTI)
Folytatódni fog a roncsprémium-program Szlovákiában
A roncsprémiumprogram folytatódik, a kormány újabb pénzösszeget hagy jóvá erre a célra - jelentette ki Robert Fico szlovák kormányfő a gazdasági válságtanács ülése után. Részben módosulnak a feltételek, például a bezúzott régi, illetve a megvásárolt új kocsi árát illetően - jegyezte meg a kormányfő. A roncsprémiumra eredetileg szánt 33,2 millió euró március 26-án fogyott el. A program keretében akár kétezer euróval is olcsóbban vásárolhatta meg új személyautóját az a szlovák polgár, aki tíz évnél idősebb kocsiját leadta a roncstelepen. (MTI)
Fapados árakat vezet be a román Tarom légitársaság
Agresszívebb marketingpolitikába kezd a Tarom román nemzeti légitársaság, amely az olcsó jegyeket kínáló diszkont-légitársaságok árkínálatával próbálja felvenni a harcot. A kihasználtság fokozására a külföldi járatokra bevezetik az 50 eurós menettérti jegyet (illetékekkel együtt összesen ez 150 euróba kerül), a helyi járatokon pedig már nettó 24 euróért is lehet utazni. Igaz, kedvezményes árú jegyből kevés van. Így aki most Bukarestből például Budapestre akar utazni, annak a rendes, 380 eurós árat kell fizetnie. (MTI)