Betett a kétszázmilliós kampánynak a sztrájk

A Magyar Szállodaszövetség még a hét elején mielőbbi megegyezésre szólította fel a ferihegyi repülőtéren a munkavállalókat és a munkáltatókat. Arra hívták fel a figyelmet, hogy a sztrájk beláthatatlan károkat okoz a magyar turizmusnak, amelynek a helyzete már e nélkül is jelentősen romlott. Nemcsak hosszú és közép-, hanem rövid távon is érezhetők a negatívumok.

- Épp az elmúlt hetekben indult kampány Budapest idegenforgalmának élénkítésére a Magyar Turizmus (MT) Zrt. koordinálásával és támogatásával, s az elsősorban a repülővel utazó, városlátogató turistákat célozta meg. A Winter Invitation lényege, hogy a vendégek két éjszaka áráért hármat kapnak. A program mintegy 200 millió forintból gazdálkodik - mondta lapunknak a Deák Imre, a Danubius Hotels vezérigazgatója.

- Az ötlet a szállodáktól származott, és álltuk is a büdzsé felét, ami most jórészt kárba veszett. Télen egyébként is nehéz utazásra csábítani az embereket, azt meg aztán végképp mindenki meggondolja, kockáztassa-e, hogy egy hosszú hétvégéből netán fél-egy napot egy reptéren vagy pályaudvaron kell töltenie - tette hozzá Deák Imre, aki egyetért az MT Zrt. becslésével, amely szerint minden ezer kiesett turista után 200 millió forint veszteség éri a hazai turisztikai vállalkozásokat, beleértve az éttermek, taxisok és egyéb szolgáltatók kieső bevételeit.

- Nehezen felmérhető kárt okoz az is: a külföldiek nem két hét alatt felejtik el, hogy ez egy olyan ország, ahol tüntetnek, gyújtogatnak, hetekig sztrájkolnak. Munkatársainknak pedig nem kevés időbe, szervezésbe telik, mire megszervezik a transzfereket például a bécsi reptérre - véli a vezérigazgató.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.