Buszforradalomkészül Szolnokon
Forrásunk szerint az Orangeways el akar indulni a szolnoki városi tömegközlekedés üzemeltetésére kiírt pályázaton. A cég a piacot feltérképezve kiszúrta, hogy a megyeszékhelyen nem a szokásos nyolc, hanem csupán négy évre kötötték meg a Jászkun Volán Zrt.-vel a jelenleg még élő közszolgálati szerződést. Ez pedig az év végén lejár. A városnak így jogszabályi kötelezettsége kiírni a szolgáltatásra a pályázati eljárást. Ezt már meg is tette, a leadás határideje október első napja.
Szabó István, Szolnok alpolgármestere megerősítette információnkat, miszerint az Orangeways érdeklődött a tender iránt. Hozzátette: a kiírásról és a pályázókról azonban egyebet nem tud mondani, miután azok anyagai még nem érkeztek meg. További pályázók kilétét firtató kérdésünkre is csak anynyit válaszolt: "mások is érdeklődtek".
A városban hétköznapokon 60 busszal összesen 980 járat közlekedik, ez szombaton körülbelül 50 százalékra, vasárnap pedig 40 százalékra csökken - tette hozzá. Miután Szolnokon egy Volán-társaság, és nem önkormányzati cég végzi a szolgáltatást, így a vállalatnak az állammal kell elszámolnia. A város részéről azonban rendkívül fontos, hogy a szolgáltatás minősége és a járműállomány javuljon, ez döntő lesz az ajánlatok elbírálásánál. Korszerű, üzembiztos buszokat szeretnének, amelyek révén a zajterhelés is csökken - jegyezte meg.
Forrásunk szerint a pályázat előkészítésében nem is sokat tétlenkedik az Orangeways. Már folytatnak tárgyalásokat az esetleges beszerzésről, amely során a szolnoki tömegközlekedés bonyolítására 30 új, valamint 30 öt évnél fiatalabb buszt szereznének be. Amennyiben a tender október végi eredményhirdetésén valóban az Orangeways futna be, akkor az első magántulajdonban lévő cég lenne az országban, amely egy teljes város tömegközlekedési feladatait látja el. Az üggyel kapcsolatban Kovács Miklóst, a társaság ügyvezető igazgatóját is kerestük, ám ő elzárkózott a nyilatkozattól. (Á. A.)