A Balkánon terjeszkedne a Márka üdítők gyártója. A retro szénsavas ital mellett a teákra és ízesített vizekre is áttérő cég egyelőre nem mondott konkrét exportszámokat, de középtávon inkább már a kinti forgalomból növekedne a társaság.
Ambiciózus terveket raktak össze a közelmúltban a Márka üdítők gyártójánál. Vége annak a korszaknak, hogy csupán a magyar piacra koncentrálnak – mondta lapunknak Pécskövi Tibor, a termelést végző Márka Üdítőgyártó Kft. egyik tulajdonosa, ügyvezetője. (A társaságnak jelenleg testvérével, Pécskövi Gáborral közösen a tulajdonosa.) Az itthon a retrohullámmal mind népszerűbb üdítőital a balkáni országokban szeretné komolyan megvetni a lábát. Az elképzelések szerint Bosznia-Hercegovinában, Szerbiában, Montenegróban, Bulgáriában, Romániában jelennének meg.
Pécskövi Tibor Fotó: Bese Zoltán |
A cégvezető szavai szerint ennek most folyik az előkészítő munkája, s a piacra lépést idén őszre, de legkésőbb jövő tavaszra időzítik. Kicsit más lesz persze az itthon a rendszerváltás előttről széles körben ismert márka külföldi népszerűsítése, hiszen a Balkánon semmit sem mond a termék neve. Nincs új a nap alatt – mondta Pécskövi. Ugyanazokat az eszközöket tudják bevetni egy terjeszkedéshez, mint amit egy külföldi gyártó a magyar piacra lépésekor. Megfelelő marketing, kereskedelmi és disztribúciós háttér és piacképes ár/érték arányú termékek. A következő néhány hónapban utóbbiak felépítését és kialakítását végzik.