Két kerék mindenkinek! Közbringa Budapesten

Új közlekedési módot honosít meg a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban. Az Európában már sikeres közbringa-rendszerek mintájára 2013-tól Budapest számos pontján ülhetnek közkerékpárra a közlekedők, elindul a Budapest Bicikli, azaz a BuBi.

Hamarosan új közlekedési eszközzel bővülhet a budapesti környezetbarát közlekedési szolgáltatások kínálata: 2013-tól bárki elvehet a belvárosi önkiszolgáló gyűjtőállomásokról egy közbringát a városon belüli utazásokhoz. A Budapest Bicikli, azaz a BuBi első ütemében 74 állomásról több mint 1000 kerékpárt kölcsönözhetünk majd. Budán 15, Pesten 58 és a Margitszigeten egy állomást telepít a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), de a rendszer bővítésére is készülnek a tervek.

A belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként lesznek a gyűjtőállomások, a rendszer első ütemben a dél-budai egyetemváros, a bel-budai Víziváros, a Belváros, Terézváros, Erzsébetváros teljes területén, illetve Újlipótváros, Ferencváros, Józsefváros belsőbb területein épül ki, keleti határa a Dózsa György útnál, a Városliget vonalában lesz.

A speciális alkatrészekből összeszerelt közbringát regisztrált és alkalmi BuBi használók a nap 24 órájában, a hét minden napján, egész évben igénybe vehetik a közlekedési szabályok betartásával. A cél az, hogy a kerékpárok csak az utazás idejére legyenek használatban, és minél többen használják ugyanazt a bringát egy nap. A kerékpárok használata az első 30 percben ingyenes lesz. A BuBi kerékpárok használata a néhány perces utazásoktól egészen a több órás használatig terjedhet.

A BuBi célja kettős: olyan közlekedők számára biztosítja a városi kerékpározás kényelmét és gyorsaságát, akik nem tudják valamilyen okból saját biciklijüket használni – például azért, mert vonattal járnak be Budapestre, hegyen laknak, a nap valamely szakában kénytelenek más közlekedési módot használni (tömegközlekedni vagy autózni), esetleg nincs még saját biciklijük.

A BuBi hatása azonban áttételes is lesz a BKK reményei szerint: népszerűsíti majd a városi kerékpározást, ezzel növelve a legkörnyezetbarátabb közlekedési mód részarányát Budapesten. A fejlesztéssel egyidejűleg a Belváros kerékpárosbarát fejlesztésére is sor kerül, ennek keretében a BuBi hatásterületén az útvonalak és csomópontok forgalmi rendjét átfogóan felülvizsgálják és kerékpározhatóvá teszik.

A „Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer kialakítása” című projekt európai uniós támogatása 900 millió forint, melyet az Európai Regionális Fejlesztési Alap biztosít az Új Széchenyi Terv keretében, az önrészt a Fővárosi Önkormányzat biztosítja a BKK számára.

A BuBi rendszer megvalósításához szükséges európai uniós támogatásról szóló szerződést a szeptember 22-i Autómentes Napon, a városi kerékpározás ünnepe, a Critical Mass előtt Dr. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastrukturális ügyekért felelős államtitkára; Dr. György István, városüzemeltetési főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója látta el kézjegyével.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.