Az adóhatóság a közösségi oldalak adok-veszek csoportjait és a garázsvásárokat is igyekszik ellenőrizni. Állítják: nem a használt gyerekruhákat áruló kismamák, hanem a rendszeresen feketén kereskedők vannak célkeresztben.
Amit mindenki tud, azt tudja a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) is. Konkrétan, hogy nagyban zajlik az adásvétel nemcsak a hivatalos online piactereken, hanem a magánszemélyeknek jutalékmentes bizniszelést lehetővé tevő közösségi portálon, a Facebookon is. A közösségi térben folytatott mikrokereskedelem mellett minden hétvégén többtucatnyi garázsvásár, bolhapiac és gyerekruhabörze zajlik a nagyobb városokban.
Garázsvásár Budapesten. Értékfüggő terhelés Reviczky Zsolt / Népszabadság |
Egyre többen jönnek rá, hogy a pár száz forintért eladható apróságokat már nem érdemes kidobni, mert azokat az újonnan kialakult felületeken el is lehet adni. Így azonban a korábbinál is nagyobb figyelmet kap egy-egy adóellenőrzésről szóló hír. Mint például az, amelyik a napokban söpört végig a magyar Facebook-felhasználók falán. Az írás szerint egy gyanútlan diáklányra csapott le a NAV revizora, aki időpontot egyeztetett vele, noha ő csak „használt ruháit és néhány új darabot értékesítve” némi zsebpénzre akart szert tenni. A holmikat helyben lefoglalta az álruhás vevő, a „hatalmas” bírságot pedig csak ezután róják majd ki.